به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز،‌ روح‌الله امراللهی در حاشیه جلسه هیئت‌مدیره سازمان توسعه عمران شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به توانمندی‌های شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: امروز شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور مطرح بوده و بسیاری از پروژه‌های سنگین عمرانی را در سطح شهر علیرغم رکورد اجرا می‌کند.

وی اجرای پروژه‌های عمرانی را با بالاترین سطح کیفیت و نظارت یکی از ویژگی‌های سازمان توسعه و عمران دانست و افزود: پروژه‌هایی که سازمان عمران و توسعه انجام می‌دهد علاوه بر بالا بودن استاندارهای اجرایی آن ازنظر هزینه نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از انجام پروژه توسط بخش خصوصی انجام داده و در کاهش هزینه‌های شهرداری تأثیر بسیاری داشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بخش تعمیرات و کارهای موتوری خودروهای سنگین نیز سازمان توسعه و عمران امروز به خودکفایی ۹۰ درصدی رسیده و بسیاری از مشکلات خودروهای شهرداری قم از این طریق برطرف می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی را یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر دانست و تأکید کرد: عملکرد شورای شهر و شهرداری قم نشان داده می‌توان دستورالعمل‌های ابلاغی را محقق کرده و امروز با نگاه تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه تولید و رفع موانع آن گام برمی‌داریم.

امراللهی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران ثابت کرده توانمندی‌های شهر قم در حوزه‌های عمرانی، علمی و مهارتی در سطح ملی بوده و در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان و مهندسی معکوس دارای رزومه روشن و قابل‌توجه ای است.

وی با یادآوری دوباره اهداف سازمان در ارتقای کمی و کیفی طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: امروز سازمان توسعه و عمران باهدف مشارکت حداکثری مردمی و استفاده از نخبگان و متخصصین در جهت توسعه پایدار و پایبندی به استانداردهای علمی و به‌روز در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری متناسب با باورها و دانش بومی در حال فعالیت است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در پایان به ظرفیت تولید کارخانه آسفالت امیرکبیر نیز اشاره کرد و گفت: امروز کارخانه آسفالت شهرداری قم جزء ۲۰ کارخانه برتر کشور بوده و بزرگ‌ترین سایت‌های خردایش کشور با ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت فعالیت می‌کند.