به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم: رئیس حوزه هنری استان قم در مراسم اختتامیه رپرتوار نمایش‌های باشگاه تئاتر اولین تجربه که در سالن پلاتوی ماه حوزه هنری قم برگزار شد، به سیاست‌های حوزه هنری در عرصه هنر نمایش و برخی مشکلات این حوزه اشاره نمود.

محمدعلی روزبهانی در ابتدای سخنانش ضمن تشکر از اساتیدی که در برگزاری این جشنواره حوزه هنری استان قم را یاری نمودند، گفت: حسن شهرت تئاتر و واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم سرمایه این حوزه است و اگر چند جریان تئاتر در قم وجود داشته باشد، حتما یکی از آنها جریان حوزه هنری‌ست. به قول یکی از مربیان شناخته شده‌ی فوتبال به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنیم و بنده هر کاری از دستم بر بیاید برای این بخش انجام خواهم داد. تئاتر را به عنوان سرمایه حوزه هنری رها نخواهیم کرد.

روزبهانی در ادامه سخنانش یادآور شد: حوزه هنری قم یک سالن اجراء کم دارد، البته مشکل زیر ساخت، مشکل تئاتر استان است. در این مورد در حال رایزنی هستیم انشالله که بتوانیم این حداقل را برای دوستان فراهم کنیم. از طرفی متاسفانه هنرمندان تئاتر شهر دغدغه‌ی معیشتی مهمی دارند در این مورد هم رایزنی‌هایی برای تولید تئاتر و آموزش برای کودکان و نوجوانان داریم که انشالله محقق شود و دوستان در قصه‌ی تئاتر بمانند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی ما در تئاتر آئینی در کشور رغیب نداشتیم و خاطرات خوشی از بعضی نمایش‌های آئینی از جمله نمایش «بانوی بی نشان» در ذهن مردم شهر هست که اگر دوستان کمک کنند سعی داریم دوباره تئاتر آئینی را در قم احیاء کنیم و انشالله پرچمش را بلند کنیم. متاسفانه ما گاهی نبض مخاطب را از دست می‌دهیم باید در اجراهای تئاتر به خواسته و نیاز درست و بجای مخاطب توجه کنیم.

رئیس حوزه هنری قم در پایان سخنانش تصریح کرد: باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم. خوشبختانه امروز در باشگاه تئاتر تجربه شاهد فعالیت تعدادی جوان عاشق هستیم که در میان این همه گرفتاری بخاطر عشقشان می‌آیند حوزه و برای کارشان وقت و انرژی می‌گذارند. امروز شاهد به بلوغ رسیدن دوستان باشگاه تئاتر تجربه هستیم، دوستانی که آماده پریدن هستند. برای این اتفاق باید بستر را آماده کرد. نکته‌ی دیگر اینکه، یکی از مشکلات و دلایلی که می‌شد بیش از این تئاتر قم سر بلند کند و شناخته شود، نداشتن رسانه است که انشالله با رایزنی این مشکل هم برطرف می‌شود.