به گزارش اکونا پرس،

سرهنگ میکائیل قهرمانپور اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر اینکه فردی با طراحی وبلاگ در اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی به عنوان پزشک متخصص داخلی با درج شماره نظام پزشکی و مهر، بیماران را در منزل معاینه و نسخه صادر می‌کند، به لحاظ اهمیت موضوع و غیر عادی بودن امر طبابت در منزل و به خطر افتادن جان شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت. 

وی افزود: متهم که فردی ۴۵ساله و تبعه خارجی است، در تبلیغات خود در فضای مجازی، خود را دارای سوابق کاری در بیمارستان‌های مهم قم و تهران قلمداد کرده است. 

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: کارآگاهان با شناسایی متهم از طریق فضای مجازی، با رعایت اصل غافلگیری و اشراف اطلاعاتی، متهم را در منزلش دستگیر و مطالبه مدارک و مجوز مثبته پزشکی کردند لیکن وی با عنوان اینکه دارای مدرک دکتری پزشکی از دانشگاه معتبر کشورش می‌باشد و مدارکش در ایران به سرقت رفته، نمی‌تواند مجوزی ارائه کند. 

وی تصریح کرد: درتحقیقات تکمیلی گارآگاهان مشخص شد، شماره نظام پزشکی وی مربوط به یکی از پزشکان در شهرهای شمالی کشور است که متهم به صورت غیر قانونی آن را جعل و سوء استفاده کرده و با جعل عنوان پزشک متخصص داخلی و درمان بیماران، دخالت در امور پزشکی کرده است. 

سرهنگ قهرمانپور خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.