به گزارش اکونا پرس،

«علی رسولیان» روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که در سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار شد، اظهار داشت: آتش سوزی در شرکت طبیعت حادثه بسیار تلخی بود اما خوشبختانه همه مدیران پای کار بودند و توانستند این اتفاق را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: در کشور بیش از ۳۲۷ خودرو آتش‌نشانی وجود دارد که در شرایط آتش‌سوزی کار اطفا را انجام می‌دهند و بیش از ۲۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی نیز در سطح کشور ماشین آتش نشانی دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای آموزش مقابله با حوادث به صورت دقیق و جدی در سطح شهرک‌های صنعتی در حال انجام است و در همین راستا هر سال حوادث و به ویژه خسارات جانی حریق در واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

رسولیان از پیش‌بینی اعتبارات برای تقویت تجهیزات امدادی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: آنچه در بروز حوادث در واحدهای تولیدی اهمیت دارد، جلوگیری از آسیب به تولید است و تمام تلاش مسئولان باید در این زمینه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم با عزم صاحبان واحد تولیدی طبیعت شهرستان زرندیه و حمایت مسئولان در کوتاه‌ترین زمان تولید این شرکت به حالت اولیه بازگردد.

 

۱۰ درصد روغن مصرفی کشور در شرکت طبیعت زرندیه تولید می‌شود

 

استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: پس از بروز حادثه بسیار تلخ و تاسف بار آتش سوزی کارخانه طبیعت شهرستان زرندیه، به منظور بررسی وضعیت این جلسه‌ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان بیمه تشکیل شد تا روند راه‌اندازی مجدد این مجموعه تسریع شود.

 

«سید علی آقازاده» ادامه داد: موارد مهمی در این جلسه تصویب شد که امیدواریم در اسرع وقت بتوان مشکلات پیش آمده را حل کرد.

وی عنوان کرد: شرکت طبیعت شهرستان زرندیه بیش از ۱۰ درصد روغن کشور را تولید می‌کند که با تمهیدات انجام شده هیچ کمبود در تامین روغن کشور برای مصرف عموم وجود نخواهد داشت و به زودی این مجموعه با عزم و اراده سرمایه‌گذار به چرخه تولید بازمی‌گردد.

کارخانه طبیعت شهرستان زرندیه در ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد روز ۲۸ مهر به دلیل اتصال سیم های برق دچار حریق شد و پس از حدود یک شبانه روز با تلاش نیروهای آتش نشانی این شهرستان و همکاری نیروهای آتش نشان ساوه، رباط کریم و اسلامشهر مهار شد.