به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم که در روز پنجشنبه 6 آبانماه برگزارشد  یک هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شد.

مهندس سعید طاعتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه در آیین افتتاح از این طرح ها، اظهار داشت: برای تکمیل این طرح های آبرسانی در مجموع اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

مهندس طاعتی افزود: برای آبرسانی به روستای  72 خانواری «مَر» در بخش نوبران به عنوان یکی از پروژه ها  1900 متر شبکه توزیع با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی بیان کرد: برای آبرسانی به روستای «یلداش آباد» بخش نوبران نیز ، ۷۰۰ متر شبکه توزیع آب با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه ادامه داد: اجرای 5200 متر خطوط انتقال آب با صرف هزینه ای بالغ بر  سه هزار و۴۰۰ میلیون ریال برای تامین آب مورد نیاز ساکنان روستای «قیزقلعه» از دیگر افتتاحی های امروز بود که با بهره‌برداری از این پروژه، آبرسانی سیار به روستای مذکور از دستور کار خارج شد.

مهندس طاعتی گفت : ۱۲ خانوار در روستای «ملک آباد» نیز با اجرای 900 متر شبکه توزیع آب از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند که برای تکمیل این طرح نیز ۲ هزارو ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد.

وی همچنین افتتاح مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شهر آوه را از دیگر طرح های افتتاحی امروز عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۱۰۱ خانوار با تکمیل این طرح دارای آب آشامیدنی شدند و برای بهره برداری از آن 10 هزار میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ساوه  در مجموع یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با اجرای پنج طرح آبرسانی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

شهرستان ساوه دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران با بیش از ۲۳۰ روستا است