به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در  مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه حرکت به سمت گناهان موجب محروم شدن انسان از نماز شب می‌شود، تصریح کرد: ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم موجب افزایش معنویت و برکت شهر قم شده است و بر اساس روایتی هر کسی که حرم بانوی کرامت را در قم زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

وی از ۱۳ آبان به‌عنوان سالروز شهادت حسین فهمیده یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی همانند شهید فهمیده‌ها را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب تربیت کرده است.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها اختلال در سوخت‌رسانی را برنامه دشمن برای ایجاد تشنج در جامعه دانست و عنوان کرد: دشمن امید داشت که برخی در داخل به این اختلال واکنش نشان دهند اما مردم آرزوی دشمن را به گور بردند و صدا و سیما نیز در این راستا اطلاع‌رسانی مطلوبی را انجام داد.

وی با بیان اینکه تاریخ به دو بخش پیش از ورود و بعد از ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم تقسیم می‌شود، مطرح کرد: حضور ایشان در قم برکات بسیاری به دنبال داشت؛ زمانی که به کاروان حضرت حمله شد با وجود بیماری شدید درخواست داشتند در قم حضور یابند که بی‌شک در درخواست نشان دهنده جایگاه و آینده قم است.

سعیدی با تاکید بر اینکه اهل قم انصار اهل‌بیت(ع) و اهل قیام امام زمان(عج) هستند، گفت: اهل قم بارها مورد دعای خاص رسول خدا و اهل‌بیت(ع) قرار گرفتند و معصومین بارها دعای خیر خود را نثار اهل این شهر کردند.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) سرزمین قم را مقدس دانستند، گفت: اگر در ماه رمضان شیطان از ظرف زمان این ماه رانده شد شیطان از ظرف مکان شهر قم رانده شد و پیامبر(ص) به شیطان گفت برخیز ملعون که مقدس بودن تربت قم مورد توجه است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری امربه‌معروف و نهی از منکر را برای همگان لازم و برای اهل قم لازم‌تر دانست و گفت: مردم باید از هویت و پاکی قم مراقبت کنند، حیا و عفاف برای همه لازم و خوب است و برای اهل قم لازم‌تر است چون مردم این شهر موردعنایت حضرت معصومه(س) هستند.

وی جایگاه مردم قم نزد اهل‌بیت(ع) را نزدیک‌تر نسبت به دیگر مردم دانست و عنوان کرد: قم از قدیم در عرصه‌های مذهبی، ولایت‌پذیری، حیا و عفاف زبان‌زد خاص و عام بوده است اما اکنون درگیر هجوم فرهنگی و اخلاقی دشمن است و باید برابر نوک پیکان دشمن که قلب اسلام، اهل‌بیت(ع)، حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید را نشانه گرفته ایستادگی کند.

سعیدی با تاکید بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی با نفوذی‌هایی که به دنبال تخریب قداست قم هستند، گفت: شهرداری قم درزمینهٔ ساخت‌وساز هویت دینی جایگاه قم را موردتوجه قرار دهد، آموزش‌وپرورش و دانشگاه و حوزه علمیه قم باید برای دانش آموزان و طلاب و دانشجویان برنامه‌های فرهنگی مناسب داشته باشد، بازار و کسبه قم باید به مشتریان خود تذکر لازم را بدهند و همه در این زمینه وظیفه و رسالت مهمی بر عهده‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: مرجعیت دارای جایگاه خاصی در عالم تشیع است و آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز حق بزرگی به گردن ما و اعتلای اسلام و انقلاب دارند.