به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام عباس اسکندری با توجه به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم و «روز قم» به برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در حال انجام بوده ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل اوقاف قم با تأکید بر ورود و مشارکت همه دستگاه‌های در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر افزود: امروز برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت همه ارگان‌های فرهنگی بوده و باید همه با یک‌چشم انداز وسیع‌تر در این حوزه ورود کنند.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر قم نیز اشاره کرد و گفت: بعد از حرم حضرت معصومه (س) و وجود نورانی و نازنین حضرت، در شهر قم امامزادگان بسیاری وجود دارد که به تعبیر مقام معظم رهبری هر یک از امامزادگان که در کوچه پس کوچه‌های شهر قم هستند اگر در شهر دیگری بودند مرجع و پناه مردم بودند.

اسکندری حوزه علمیه قم را نیز یکی از پتانسیل‌های شهر دانست و تصریح کرد: مراجع معظم تقلید، مسجد مقدس جمکران و مردم شهر قم به‌عنوان مردمی با بصیرت و در خط رهبری و انقلاب و ائمه اطهار همه نقاط مثبت این شهر بوده و باید بیش از این‌ها در این شهر و برای مردم کارکرد.