به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی در این نشست هماهنگی میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج را عامل برگزاری برنامه‌های فرهنگی مطلوب در مساجد دانست و اضافه کرد: مساجدی که کانون‌های فعالی دارند توانسته‌اند به خوبی قشر جوان و نوجوان را به سمت خود جذب کرده‌ و با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب در ارتقاءمعنوی جوانان موفق باشند.

وی یکی از عوامل کم رونق شدن کانون‌ها در سال ۱۴۰۰ را ویروس منحوس کرونا دانست و عنوان کرد: باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهکارهای مناسبی را پیدا کرد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم گفت: کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های بالایی که دارند و می‌توانند خدمات فرهنگی بسیاری را به دستگاه‌های اجرائی استان ارائه کنند.

روحانی افزود: کانون‌های ثبت شده در استان قم ۴۲۴ کانون ویژه برادران و ۲۲۰ کانون ویژه خواهران و همچنین ۶۶ کانون روستایی هستند که در مجموع ۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر در این کانون‌ها عضویت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم درخصوص سطح تحصیلی مسئولان کانون‌های مساجد استان گفت: ۱۴۶ نفر از مدیران مدرک دکتری و دانشگاهی و ۱۶۷ نفر مدرک حوزوی و ۹۳ نفر دیپلمه هستند.

در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء و پیشرفت جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.