به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین انواری، عضو هیات امنای کمیته امداد در سفر به استان قم با حضور در بیت و دفاتر علمای اعلام و اساتید برجسته حوزه علمیه، آیت‌الله سیدجواد شهرستانی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با آنان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار با عضو هیات امنای کمیته امداد با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: خداوند به شما لطف کرده و بر سر شما منت نهاده که شما در جایگاهی قرار داده است تا جوابگوی نیازهای مردم باشید و گره از خلق خدا باز کنید.

وی تاکید بر اینکه نباید از درخواست‌ها و مراجعات مردم خستگی به خود راه داد، افزود: در شرایط کنونی جامعه که وضع مردم خوب نیست، برای رفع مشکلات آنها هر قدمی می‌توانید بردارید و هر کاری می‌توانید انجام بدهید که صد در صد مأجور خواهید شد.

نماینده ویژه آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران گفت: ما هم به سهم خودمان از کمیته امداد برای رسیدگی به نیازمندان و گره‌گشایی از مشکلات آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار عضو هیات امنای کمیته امداد، جایگاه مردم در نظام اسلامی را جایگاه ویژه‌ای برشمرد و گفت: در آستانه گام دوم انقلاب باید تفکر حضرت امام (ره) در همه ابعاد به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه دولت باید در مبارزه با فقر و استضعاف طرح‌های مهم و موثری ارائه کند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید مدعی رفع فقر در همه عالم باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مسائل مبنایی نظام اسلامی باید به دنیا منتقل شود، تصریح کرد: از دیدگاه اسلام همه مردم باید در مسیر رشد به دیگران حرکت کنند.

عضو هیات امنای کمیته امداد در ادامه با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خداوند، پیامبران الهی و انوار تابناک اهل بیت (ع) را برای پیاده شدن اهداف متعالی خود و هدایت بشر قرار داده است، گفت: در عصر حاضر شخصیتی مثل امام خمینی (ره) ظهور کرد که در ادامه همان حرکت انبیاء الهی در مقابل ظلم و ستم قیام کرد و ظلمات را به نور تبدیل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن، آموزه‌های دینی و داستان زندگی انبیاء و حضرات معصومین (ع) که در اوج سختی‌ها و ناملایمات ایستادگی و مقاومت کردند، افزود: همه اینها پیام روشنی برای جامعه امروز ما است که برای رسیدن به یک هدف مقدس باید با توکل به خدا، ایستادگی کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه به دلیل شرایط حاکم بر کشور نتوانسته‌ایم امکانات شایسته‌ای برای نیازمندان فراهم کنیم، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد هم اکنون به این نهاد به عنوان یک حامی و تکیه گاه مطمئن نگاه می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کمیته امداد همیشه نقش اعتمادسازی برای نظام داشته و این بزرگترین سرمایه برای این نهاد است و مردم هم در این نهاد احساس امنیت و دلدادگی می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از خدمات گسترده کمیته امداد در سراسر کشور گفت: مشاغل خانگی برای مددجویان باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کمیته امداد با توانمندسازی و اشتغال مددجویان توانسته بخشی از مددجویان خود را به خیران و حامیان همین نهاد تبدیل کند، تاکید کرد: این نمونه ها باید تکرار و تکثیر شود و مسئولان باید با تدبیرشان طوری عمل کنند که هیچگونه فقیری در جامعه نداشته باشیم.

وی مسجد محوری و مراکز نیکوکاری را از طرحهای خوب کمیته امداد دانست و تصریح کرد: این نهاد در تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به آنها باید برای ادارات و دستگاه‌های دیگر الگوسازی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار تعریف و تبیین افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در هیات‌های اندیشه‌ورز کمیته امداد شد و گفت: از ظرفیت‌های بالقوه در استان‌ها برای پیشبرد اهداف این نهاد کمک بگیرید.

در ابتدای این دیدار حسین انواری، عضو هیات امنای کمیته امداد نیز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام ولایی بر پایه ولایت فقیه است، گفت: مردم‌سالاری دینی در این نظام بسیار تعیین کننده است و مردم اساس و محور کارها هستند.

وی خواستار ایجاد فضای پژوهشی و مطالعاتی در این زمینه شد و افزود: انتقال و تبیین این مفاهیم برای نسل جدید کشور که با ادبیات جدید روز روبرو هستند، بسیار ضروری است.

عضو هیات امنای کمیته امداد خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور بیشترین بهره را ببریم و در ابعاد مختلف برای دنیا الگوسازی کنیم.