به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، یکی دیگر از سری جلسات اجرای طرح شهر دوستدار کودک در اراک، با حضور خسروانی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

ستوده نیا معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک، با بیان اینکه فوندانسیون و تجهیزات شهری تعیین می کند که مدیران شهری تا چه میزان به سلامت، امنیت فیزیکی، روحی و روانی شهروندان اهمیت می دهند، گفت: طرح شهر دوستدار کودک، اجتماع محلی است که در آن اولویت ها، نیازها و حقوق کودک، بخش جدایی ناپذیر از برنامه ها، سیاست‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

وی افزود:با اجرای طرح شهر دوستدار کودک، به دنبال شکل گیری رویکرد جمعی در بدنه اجرایی شهرداری، جهت ارتقا هر چه بیشتر کیفیت زندگی کودکان در شهر هستیم.

ستوده نیا، تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان در شهر، افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محله های شهری و کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان را از مهمترین اهداف این طرح خواند. 

وی بیان کرد: شهرداری اراک با پیوستن به طرح شهر دوستدار کودک در پی فراهم آوردن بسترهای لازم جهت دخالت کودکان در ساخت و ساز آینده شهری و بروز خلاقیت‌های فردی آنها است. به نوعی می‌توان گفت که حمایت از طرح‌هایی چون شهر دوستدار کودک و فراهم نمودن بسترهای لازم جهت حضور فعال کودکان در محیط‌های شهری، به نوعی سرمایه‌گذاری در تمام حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، شهری و... است.