به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی در این مراسم با تاکید بر جایگاه رفیع مادران شهداء و توجه درست و همیشگی اصحاب قلم به خاطرات این عزیزان، اظهار داشت: اینکه یک شهید چگونه زیسته و چگونه به این درجه رفیع نائل آمده که نام و آوازه او این چنین در جامعه طنین انداز شده و کتابی که در خصوص او به نگارش در آمده به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی در می‌آید، این مسئله کمی نیست و نشان از اوج ایمان و صفای قلوب شهدای عظیم‌الشان ما دارد.

وی با اشاره به 6090 شهید تقدیمی استان قم به اسلام و انقلاب تاکید کرد: در میان این شهداء کم نبودند شهدای نوجوان سیزده چهارده ساله‌ای که همچون شهید معماریان، مردانه و شجاعانه به عرصه جهاد فی سبیل‌الله پا گذاشتند و با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

حسینی کاشانی با گرامیداشت هفته بسیج و هفتم آذر نخستین سالروز شهادت شهید فخری‌زاده با قرائت شعری از سروده‌های خود صحبت‌هایش را به پایان رساند.

در این مراسم حضار، با ارتباط مستقیم رسانه‌ای شاهد سخنرانی مادر شهید معماریان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین رونمائی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نیز بودند.

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از این‌ها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت.

‌‎ از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود.

 شایان ذکراست؛ این مراسم با حضور خانواده‌های معظم و معزز شهداء، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ی ادبیات و هنر دفاع مقدس، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کنگره ملی شهدای قم و سازمان بسیج هنرمندان استان قم، هم‌زمان با تهران و سراسر کشور، امروز یکشنبه 30 آبان ساعت 9 صبح در تالار شهید سید مرتضی آوینی واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد.

کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف‌سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ  تحمیلی و پس از آن است که به قلم خانم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.