به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در نشستی با 2 تن از فعالان اقتصادی خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در قم، با اشاره به موقعیت ویژه قم در مباحث سرمایه گذاری، اظهار کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری و فعالیت اهی اقتصادی در قم فراهم است.

استاندار قم در ابتدای سخنان خود با اشاره سبقه تاریخی بین دو ملت ایران و بوسنی هرزگوین افزود: همدلی و رابطه صمیمانه ملت های ایرانی و بوسنی هرزگوین همواره بر قرار است و این موضوع بر اساس باورهای دینی ماست که برخواسته از آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد.

وی با بیان ضرورت احصاء و عملایاتی شدن زمینه های همکاری دو طرف در عرصه های مختلف، اضافه کرد: باید از ظرفیت های مختلف برای عرضه تولیدات استان در بازار های جهانی بهره بریم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اهمیت قم در سطح کشور و کشورهای اسلامی، ادامه داد: نزدیکی قم به پایتخت و موقعیت جغرافیایی قم به عنوان نقطه اتصال 17 استان کشور و وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در قم، از شرایط ویژه و مناسبی برای جذب سرمایه گذار و فعالیت های اتقتصادی دارد.

شاهچراغی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای معرفی مناطق مناسب سرمایه گذاری و ارائه بسته های سرمایه گذاری آماده به سرمایه گذاران فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: استان قم آماده همکاری لازم در جهت ورود سرماهی گذاران به بخش های مختلف اقتصادی استان بوده و آماده ایم تا بسته به نوع فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف حمایت لازم را صورت دهیم.