به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: اعتبارات فرهنگی قم باید بر اساس نظرات و مصوبات شورا توزیع شده و بتواند در راستای اهداف و سیاست‌های کلان فرهنگی استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه باید از کارآیی و تأثیرگذاری برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ارزیابی دقیق و مشخصی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات فرهنگی در بخش‌های عمرانی هزینه می‌شود که دیربازده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برای رصد مستمر و دقیق مسائل فرهنگی، نیازمند طرح‌های پژوهشی مناسب هستیم، اظهار داشت: بودجه‌های پژوهشی تجمیع شده است و ما از مسؤولان امر می‌خواهیم که همه ساله تعدادی از پژوهش‌ها را متناسب با نیازها و اولویت‌های فرهنگی استان تعریف کنند.

وی با اشاره به سقوط یک پله‌ای استان قم در سرانه کتابخوانی و قرار گرفتن در رتبه دوم پس از استان یزد، بر ضرورت توجه به این مسأله تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز باید اقدامات فرهنگی بیشتری انجام دهند.

حسینی کاشانی در پایان از معرفی خانم خزعلی به عنوان نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی استان قم، حضور دبیران شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در همه جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور به صورت وبینار و همچنین انتخاب مدیر خانه مطبوعات استان به عنوان عضو اصلی شورای فرهنگ عمومی استان  خبر داد.