به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، در راستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای، طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی درتقاطع قلعه سنگی محور قم – جعفر اباد اجرایی شد .

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درپی اعلام خبر فوق افزود : درقالب اجرای این طرح که به منظور ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی محور قم – جعفرآباد اجرا می شود افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درمحل نصب می شود .

سیدحسن خلیلی نیا با یادآوری این مهم که تقاطع مذکور یکی از نقاط پرحادثه استان است تصریح کرد : باتوجه به موقعیت این محور که به عنوان یکی از راههای دسترسی به استان مرکزی نقش کریدوری مهمی را ایفا می نماید ، ایمن سازی حداکثری آن در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل قراردارد .

وی  اضافه کرد : همچنین این مسیر به دلیل عاملیت اتصال دهها روستای بخشهای مرکزی و جعفر آباد نقشی ارزنده دررونق دامداری و کشاورزی منطقه دارد .

خلیلی نیا در ادامه ضمن تاکید براولویت  ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی در طول محور قم – جعفرآباد به اجرای طرح استقرار نیوجرسی مفصلی در آن اشاره و افزود : افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درطول مسیر تقاطع مذکور نصب خواهد شد .

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه تهیه و استقرار حدود یک کیلومتر نیوجرسی بتنی مفصلی درمحل این پروژه را بالغ بر بیست میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است .

سید حسن خلیلی نیا درخصوص بازه زمانی اجرای طرح نصب نیوجرسی مفصلی در تقاطع قلعه سنگی نیز اظهار داشت : گرچه  عوامل ومتغیرهای جوی نقشی تعیین کننده در اعلام دقیق زمان تکمیل طرحهای عمران جاده ای بخصوص در فصول بارش دارد ، اما امید است حداکثر ظرف دو هفته آینده شاهد تکمیل طرح باشیم .

وی در بخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی نیوجرسی های بتنی مفصلی اشاره و توضیح داد : وزن هریک از نیوجرسی های مفصلی منصوب در محل تقاطع  ، افزون بر 5 تن و طول و ارتفاع هریک نیز به ترتیب شش و یک متر است .

خلیلی نیا از فاکتورهای مورد توجه در این نوع نیوجرسی به پیوستگی زنجیره اتصال آنها به یکدیگر اشاره و مطرح کرد : به دلیل قطعات مفصلی تعبیه شده درهریک از این نوع  نیوجرسی ، که درزمان استقرار به یکدیگر متصل می شوند درصورت انحراف و برخورد خودرو با آنها به صورت یکپارچه عمل کرده و از خروج خودرو به باند مقایل و یا سقوط در پرتگاه جلوگیری میکند .