به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری،بحث تفکیک پسماندهای شهری از مبدا تولیدی آن ها، یکی از اهداف عالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک است که عملیاتی کردن آن، نیازمند ورود شرکت های تخصصی با دانش و توان اجرایی بالا است. 

شرکت اکو با بیش از ده سال سابقه در مبحث بازیافت پسماندهای شهری، هم اکنون مجری طرح تفکیک از مبدا در شهر مقدس مشهد است و سه کارخانه بازیافت تولید کاغذ، نایلون و لاستیک را تحت مدیریت و تملک دارد. 

نمایندگان شرکت اکو با حضور در شهر اراک و بررسی زیر ساخت های این شهر در حوزه مدیریت پسماند، تمایل خود را برای احداث کارخانه های بازیافت اعلام کردند و ابراز داشتند که اراک جز محدود شهرهای کشور است که میتواند پاسخگوی سرمایه گذاری در حوزه تبدیل مواد بازیافتی و احداث کارخانه های تولید کاغذ، نایلون و لاستیک باشد. 

لازم به ذکر است، هم اکنون که شرکت اکو با فعالیت در مشهد، برای بیش از ۱۷۰ نفر از جوانان متخصص این شهر اشتغال زایی ایجاد کرده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک قصد دارد با ورود این شرکت به شهر اراک، اشتغال زایی قابل توجهی برای جوانان متخصص اراکی نیز ایجاد نماید. 

درحال حاضر شهروندان مشهدی با نصب اپلیکیشن اکو می‌توانند علاوه بر فروش پسماندهای خشک خود، خدماتی مانند پرداخت ‌قبوض، خرید شارژ و خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با این شرکت را دریافت کنند که با بررسی های انجام شده امید می‌رود بعد از انعقاد قرارداد ما بین شهرداری اراک و شرکت اکو این خدمات به عنوان دومین شهر ایران برای شهروندان اراکی نیز فراهم آید.