به گزارش اکونا پرس،

مدیر پروژه سیستم بازیابی گاز LPG شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: طرح جامع شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای یورو۵، بهبود فرآیندهای عملیاتی در واحدهای موجود و افزایش ضریب ایمنی واحدها و تبدیل محصولات سنگین و کم‌ارزش (ته‌مانده برج‌های تقطیر) به محصولات سبک و باارزش بسیار بالا انجام می شود.

امید آقابابایی در ادامه گفت: پروژه‌های حفظ ظرفیت نیز با هدف ارتقای سطح ایمنی واحدها و رفع مشکلات و تنگناهای عملیاتی واحدهای تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهینه‌سازی واحدها عملیاتی در جهت حفظ تداوم تولید، احداث تأسیسات برای امکان توسعه فروش، احداث زیرساخت‌ها برای تأمین یوتیلیتی های موردنیاز و افزایش راندمان واحدها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه ها در قالب حفظ ظرفیت طراحی خرید و نصب سیستم بازیابی گاز LPG از گازهای خروجی است، هدف از اجرای طرح را بازیابی گاز LPG و گاز هیدروژن از گازهای خروجی واحد ایزومریزاسیون اعلام کرد.

آقابابایی هزینه پروژه را برابر ۳۲۹ میلیارد ریال و ۳/۵ میلیون یورو عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بینی می شود این طرح تا بهمن ماه سال آینده به اتمام برسد.

اصفهان- محسن راعی