به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی استانداری قم سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم بعداز ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا طی سخنانی با اشاره به دریافت حداقل یک دوز واکسن کرونا توسط 70 درصد مردم قم اظهار کرد: این آمار نشان دهنده ی استقبال شهروندان از واکسیناسیون کرونا می باشد.

استاندار قم با بیان اینکه فعالیت های تبلیغی نقش مهمی در افزایش مشارکت شهروندان در طرح واکسیناسیون خواهد داشت افزود: بایستی محله هایی که میزان مشارکت در آنها پایین بوده است مشخص شده و گروه های تبلیغی به صورت محله محور نسبت به تشویق مردم اقدام کنند.

وی استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای ترغیب مومنین به تزریق واکسن را نیز خواستار شد و ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح مراجعه ی خانه به خانه و نیز فعالیت های تبلیغی در مساجد بتوانیم آمار مشارکت در امر واکسیناسیون را افزایش دهیم.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس استان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن آموزشی را ضروری دانست و بیان کرد: بحث تهویه ی مدارس بایستی با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

استاندار قم همچنین شیوع سویه ی جدید ویروس کرونا تحت عنوان اومیکرون را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بایستی تدابیر لازم جهت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونای جدید اندیشیده شود.