به گزارش اکونا پرس،

علی قاسم زاده در این نشست با بیان اینکه باورم این است که بدون کمک شما انبوه سازان هیچ اتفاق خوبی در شهر نخواهد افتاد، اظهار کرد: دو تصور عمده در میان خدمتگزاران به مردم وجود دارد، گروهی اعتقاد دارند که باید شبانه روز به مردم خدمت کنیم و گروه دوم معتقدند در کنار کار جهادی، فهم، ارتباط، درک‌ و گفت گوی با مردم باید وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان درک، فهم و تکریم مردم را در کنار کار جهادی راه حل مشکلات کشور ذکر کرد و افزود: باید به مردم اعتماد داشت و به آنها احترام گذاشت، ایجاد عرصه برای حضور مردم مدنظر ما در شهرداری است و می خواهیم از این شیوه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید تصدی گری شهرداری در امور مختلف به تدریج کاهش یابد، ادامه داد: این باور ما باید به عزم و اراده جدی تبدیل شود. در این یکی دوماهه نیز اتفاقات خوبی را رقم زده ایم و در آینده، موانع بیشتر برطرف می شود.

قاسم زاده اضافه کرد: همه مشکلات مربوط به شهرداری نیست، کمیسیون ماده پنج، استانداری، مسکن و شهرسازی و دستگاه های دیگر نیز باید به کمک شهرداری بیایند تا مشکلات کاهش یابد.

وی افزود: باید در یکی دو ماه آینده به وحدت رویه برسیم تا سفره توافق در شهرداری جمع شود و عزیزان انبوه ساز با اطمینان خاطر مسایل خود را پیگیری کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: تصمیماتی در ستاد مربوط به انبوه سازان گرفته شده و به شهرداری های مناطق ابلاغ شده و شما انبوه سازان باید نسبت به حسن اجرای این تصمیمات در شهرداری گواهی و شهادت بدهید.

انبوه سازان آبادگران شهر اصفهان هستند

معاون مالی اقتصادی شهردار نیز در این نشست با بیان اینکه شما انبوه سازان آبادگران شهر اصفهان هستید که می توانید با اقدامات زیربنایی خود زیرساخت های شهری را توسعه و کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا ببخشید، اظهار کرد: شهردار اصفهان با شعار "اصفهان شهر زندگی" کار خود را شروع کرد که این ادبیات مبانی کاربردی در شهر اسلامی است. ما می خواهیم اصفهان به فضای شهری مناسب زندگی با کرامت برای شهروندان اصفهانی با شاخصه های شهر اسلامی تبدیل شود.

محسن رنجبر تصریح کرد: مشارکت در شهر باید نسبت به قبل بیشتر شده و نحوه مشارکت توسعه پیدا کند. ما می خواهیم از مسائل کلان شهر به مسائل جزئی آن برسیم تا مشارکت مردم در محلات و گوشه گوشه شهر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قسمت مشارکت های اقتصادی در شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: قصد ما در نگهداری شهر استفاده از مشارکت مردم و تکنولوژی های نوین شهری است.

ظرفیت های سرمایه گذاران به سمت محلات کمتر برخوردار سوق پیدا کند

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه باید اجرای پروژه ها به مردم برسد زیرا دلسوزانه تر از قبل، از سرمایه های خود استفاده و نگهداری می کنند، ادامه داد: توسعه شهر به اقدامات مشارکتی از جنس جدید نیاز دارد، هم اکنون مشارکت ما به سمت مشارکت مدنی سوق پیدا کرده است اما باید از این قالب نیز فراتر برویم و برخی زیرساخت های شهر را با شما به مشارکت بگذاریم.

وی افزود: وقتی زیرساخت های شهر اینگونه توسعه پیدا کند سرعت شهر به سمت شهر زندگی بیشتر خواهد بود. باید ظرفیت های شما به سمت محلات سوق پیدا کند. محلاتی داریم که به لحاظ کالبدی کم برخوردار هستند و نیاز به سرمایه های بیشتر برای سرمایه گذاری دارند.

رنجبر با بیان اینکه ممکن است بسته های تشویقی به سمت محلات کم برخوردار برود، گفت: باید از این قالب تک بعدی خارج شده و به سمت محلاتی برویم که کمتر برخوردار هستند تا باعث رشد این محلات شویم.

وی تاکید کرد: ما آماده ایم با مشارکت شما سرمایه گذاران و انبوه سازان قدم به قدم وضعیت شهر را بهتر از گذشته کنیم.

سرمایه گذاران ارزش افزوده به شهر اضافه می کنند

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه انبوه سازان هرکدام دارای سرمایه ای هستند که به توسعه شهر می انجامد، اظهار کرد: ارزش ذاتی این سرمایه گذاران را زمانی متوجه می شویم که این سرمایه ها شعار "اصفهان شهر زندگی" را فراهم می کنند و ما به عنوان شهرداری باید زمینه لازم را برای این عزیزان و توسعه شهر فراهم کنیم.

علیرضا برهانی با بیان اینکه باید اعتماد کافی به بخش خصوصی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر بستر را به شکل درستی فراهم کنیم آنها بهتر از ما می توانند برای شهر ارزش افزوده ایجاد کرده و نسبت به جذب سرمایه های فرار کرده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: احترام به این عزیزان برداشتن موانع و فراهم کردن بستر کارهایی است که باید برای آنها انجام شود.

اصفهان- محسن راعی