به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه استان مرکزی، سعید جمشیدی مدیر این منطقه از لایروبی سه مخزن 301 و 901 و 704 در انبار نفت سردار شهید آنجفی استان مرکزی خبر داد وگفت :

هدف از لایروبی این مخازن کاهش صدمات ناشی از خوردگی کف مخزن و پاک سازی رسوبات نفتی واستفاده بهینه از آن برای سالهای آتی میباشد .

ایشان در موردبازیافت لجن های هیدروکربوری به عنوان فرآورده آلوده نیز گفت:،به جهت صرفه اقتصادی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تا حد ممکن فرآورده مذکور به حوضچه تفکیک مواد انتقال یافت که این خود میتواند حائز اهمیت باشد .

این مقام مسئول افزود پس از عملیات لایروبی مخازن فوق الذکر کارشناسان بازرسی فنی و مهندسی به بررسی خوردگی نقاط جوش و تعمیر ولوها و سایر عیبها ی دیگر پرداختند که این فرآیند میتواند بر صحت و دقت نظربیشتر در کیفیت مهم باشد .

همچنین مدیر منطقه استان مرکزی اظهار داشت: با عنایت به برنامه ریزی واحد تامین و توزیع ستاد ، مخازن فوق در کوتاه ترین زمان ممکن از سرویس خارج ونسبت به بررسی ، پایش ولایروبی این فرآیند بر اساس استانداردهای تعیین شده و رعایت اصول ایمنی اقدام شد .

در پایان مدیر منطقه استان مرکزی ضمن تقدیر وتشکر از تلاشگران این عرصه افزود، تاکنون 6 مخزن در این منطقه لایروبی و در حال حاضر 4 مخزن دیگر نیز در حال اقدام میباشد.