به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز، مسعود طبیبی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، وجود نیروهای متخصص را  در حوزه حمل و نقل و ترافیک قم را فرصت مناسبی برای ساماندهی ترافیک شهر دانست و اظهار داشت: اصلاحات زیادی در حوزه و کالبد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در حال اتفاق است که منجر به ترافیکی قانونمند در شهر خواهد بود.

وی تغییرات سازمان اتوبوسرانی را موردتوجه قرارداد و افزود: قراردادهای سازمان اتوبوسرانی اصلاح‌شده و به‌زودی شهروندان در نوع پرداخت به رانندگان می‌توانند مشارکت فعال داشته و در بهبود خدمات‌رسانی سهیم باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به نحوه امتیازدهی مسافران در تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: در ناوگان اتوبوسرانی نیز نرم افزاری در حال برنامه‌ریزی است تا بخشی از دریافتی رانندگان بر  اساس رضایت شهروندان پرداخت‌شده که می‌تواند تا افزایش ۱۰۰ ساعت اضافه‌کار ثبت شود.

وی عدم نظم را یکی از مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی دانست و ابراز کرد: درصدد ایجاد لاین‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص تاکسی هستیم تا بتوانیم با ارائه خدمات منظم شهروندان را در استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق کنیم.

طبیبی ادامه داد: امروز ناوگان تاکسیرانی ما از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی در کشور بوده و بیش از ۳ هزار تاکسی فرسوده در شهر تردد می‌کند که باعث شده درآمد این قشر از جامعه کم و عملکرد آن‌ها سنتی باشد که باید در کمترین زمان به‌روزرسانی شود.

وی نوسازی تاکسی‌ها را توسط صاحبان تاکسی غیرممکن خواند و بیان کرد: شهرداری قم بر اساس برنامه‌ای می‌خواهد تسهیلات لازم را در اختیار تاکسی‌داران قرار داده و امیدواریم با راه‌اندازی سیستم حمل و نقل نوین به درآمدزایی آن‌ها کمک کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: تعریف تاکسی مارکت، طب تاکسی و تاکسی گردشگری سه لاینی است که شهرداری در حال انجام اقدامات ابتدایی آن بوده و تا ایام نوروز تاکسی گردشگری و تاکسی مارکت راه‌اندازی می‌شود.

وی شناسایی رانندگان باسابقه و بدون تخلف را گام نخست درراه اندازی طب تاکسی عنوان کرد و گفت: در حال شناسایی رانندگانی هستیم که کمترین تخلفات رانندگی را داشته تا بتوانیم در سرویس طب تاکسی علاوه بر ایجاد سیستم حمل‌ونقلی مطمئن همراه خوبی برای بیمار تعریف کنیم.

طبیبی ادامه داد: مورد بعدی استانداردسازی سرویس مدارس بوده که در حال تعریف و اجرای سازوکارهای قانونی و مذاکره با آموزش‌وپرورش هستیم و امیدواریم تا سال آینده به‌صورت کامل آن را ساماندهی کرده تا از طریق سازمان تاکسیرانی آن را اجرا کنیم.