به گزارش اکونا پرس،

در مراسم اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۰ کیش، از سوی انجمن آهن و فولاد ایران و با آرای فعالان زنجیره فولاد، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال فولاد ایران انتخاب شد.

عباس نجفی‌زاده رئیس انجمن فولاد ایران در این مراسم اظهار داشت: به پاس قدردانی و حمایت از افراد شاخص و تاثیرگذار صنعت فولاد، از سه سال گذشته اقدام به معرفی مرد سال فولاد از طریق رای‌گیری فعالان این صنعت کرده‌ایم. یکی از ویژگی‌های این ‌دوره دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف ارائه طرح‌های نوآورانه بود.

وی با اشاره به اهمیت صنعت فولاد کشور، انتخاب فعالان برتر را حاصل رای‌گیری از 700 عضو این انجمن عنوان کرد.

مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن‌ تقدیم تندیس مرد سال فولاد ایران به مردم استان خوزستان، بیان کرد: صاحبان اصلی این تندیس، مردم شریف خوزستان، نماد مقاومت و ایثار هستند، مردمانی که در هشت سال دفاع مقدس،‌ جانانه از میهن دفاع کردند.

امین ابراهیمی تصریح کرد: قطعا چنین موفقیتی، حاصل حمایت‌ همکارانم در سطوح مختلف، هیات مدیره‌، مدیران ارشد، میانی و عملیاتی، روسا، سرپرستان و تکنسین‌ها و کارگران عزیزی که در سال‌های مسئولیتم با اخلاص، تعهد، همدلی و همسویی تلاش و تخصص خود را در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های تدوین شده به کار گرفتند، هستند.

وی اظهار کرد: اگر توسعه صنعت فولاد کشور در نقاط دارای مزیت به ویژه دارای آب انجام می‌شد، زنجیره به تعادل می‌رسید. همچنین بهتر بود به جای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد در مناطق مرکزی کشور، در اکتشاف سرمایه‌گذاری می‌شد تا صنعت فولاد با چالش تامین مواد اولیه مواجه نشود.

مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: در فولاد خوزستان به صادرات توجه ویژه داریم. اما دستورالعمل‌های اجبار عرضه در بورس با قیمت‌گذاری دستوری با ماهیت بازار در تضاد است.

ابراهیمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ سکان دار مدیریت شرکت فولاد خوزستان شد.  وی در مدت کوتاهی با وضع دستورالعمل ها و اخذ مجوزهای قانونی اقدامات موثری برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان شرکت انجام داد. طی این مدت سهام فخوز به بازدهی ۸ درصد رسید. ولی او کار اساسی را با شروع عملیات اجرایی پروژه اسلب عریض فولاد خوزستان و کارخانه اکسیژن دو و پروژه نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی انجام داد و  آرزوی ۲۰ ساله این شرکت را برای توسعه و متنوع سازی محصولات را جامه عمل پوشاند.

شجاعت و ریسک پذیری مدیرعامل جوان فولاد خوزستان در استارت زدن طرح های توسعه ایی که در دو دهه گذشته مدیران قبلی بر زمین خوابانده بودند علاوه بر اینکه آینده صنعت فولاد را در خوزستان تضمین می کند زمینه ساز اشتغال هزاران جوان خوزستانی است تا در افق ۱۴۱۰ شرکت فولاد خوزستان دستیابی به سهم ۱۳/۶ میلیون تنی از تولید فولاد کشور را از آن خود کند.

اما عملکرد درخشان امین ابراهیمی در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ در فولاد اکسین دلیل دیگری بود که اعضای انجمن فولاد ایران او را به عنوان مرد سال این صنعت برگزیدند. جایی که سکان مدیریت شرکت فولاد اکسین خوزستان در اواخر سال ۱۳۹۷ با انبوهی از مشکلات و بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان زیان انباشته و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به بازار به وی واگذار شد.

امین ابراهیمی با تغییر رویکردهای فروش و قطع دست دلالان ظرف شش ماه اکسین به گل نشسته را به تولید بازگرداند و طی دوسال علاوه بر تصویه بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سود و نقدینگی و مواد اولیه برجای گذاشت.

اما روی دیگر سودآوری اکسین در سال های گذشته نقش آفرینی این شرکت در مهم ترین طرح های توسعه صنعت نفت و گاز کشور بود جایی که اساسا تحریم های دشمن را ناکارآمد کرد و این اتفاق تنها با اراده و برنامه ریزی یک تیم مدیریت قوی در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ انجام گرفت.

امروز صنعت خوزستان بر خود می بالد که جوانانی را از سرزمین ایران در آغوش خود آبدیده کرده و در بالاترین رده افتخار آفرینی صنعت فولاد قرار داده است و این مدیران نیز با عملکرد خود و تلاش در جهت توسعه و اشتغال استان این اعتماد را پاس داشته اند.

در مراسم پایانی اختتامییه سمپوزیوم فولاد کیش از فعالان صنعت فولاد کشور تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش مدیران دولتی، علیرضا چایچی، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران مدیر برتر شد، در بخش کارشناس برگزیده سال 1400 نیز این عنوان به محمود لندی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان رسید.

اصفهان- محسن راعی