به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار خواهران طلبه جامعه المصطفی که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: خداوند در آخر سوره مبارکه عنکبوت می فرماید به هر کسی که در راه خدا جهاد کند راه‌های خود را نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این آیه سرلوحه کار همه انبیا و اولیای الهی بوده و راه و رسم حرکت در صراط مستقیم الهی را نشان می‌دهد، گفت: وقتی انگیزه‌ها خوب و الهی باشد و به معنی واقعی در راه خدا تلاش و جهاد کنیم خداوند راه حق و درست را نشان می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سختی هایی که آسیه همسر فرعون در راه خدا تحمل کرد گفت: راهی که خداوند به حضرت آسیه(س) نشان داد شهادت بود و او را از این طریق از شکنجه و ظلم فرعون رهایی بخشید.

وی افزود: حضرت مریم(س) هم که آبروی خود را در راه خدا گذاشتند و سختی‌های زیادی را در این راه متحمل شدند خداوند راه نجاتی قرار داد و حضرت عیسی(ع) در گهواره به سخن آمدند و از حضرت مریم(س) رفع اتهام شد.

سعیدی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها نیز از ابتدای تولد سختی های شعب ابیطالب را تحمل کردند و سپس مادر خود را از دست دادند و سختی های مهاجرت و جنگ های مختلف اسلام را از نزدیک لمس کردند و پس از رحلت پیامبر(ص) نیز بحث غصب خلافت و فدک را دیدند ولی هرگز از تلاش و جهاد در راه خدا غافل نشدند و جان و آبروی خود را در این راه فدا کردند.  

وی با بیان این که در هر زمان باید راه خدا را شناخت و در مسیر خدا جهاد و تلاش کرد، گفت: راهی که خداوند بعد از جهاد به ما نشان می‌دهد لزوما راهی نیست که ما گمان می کنیم همه مشکلات حل می شود و ما به پیروزی ظاهری می رسیم بلکه راهی است که خدا عاقبت آن را می داند و ممکن است در ظاهر با پیروزی همراه نباشد ولی پیروزی واقعی در آن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم جهاد و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در راه خدا را پیروزی واقعی دانست و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها هم شهید دادند و هم خودشان شهید شدند و با شهادت خود کاری کردند که تا امروز هم سؤالات زیادی پیرامون چرایی قیام حضرت مطرح می شود و دشمنان نتوانستند مسیری که حضرت زهرا سلام الله علیها رفتند را از تاریخ پاک کنند.

وی افزود: ما از حضرت زهرا سلام الله علیها می آموزیم که ما هر که و در هر جا باشیم اگر در راه خدا تلاش کنیم و از جان، مال و آبروی خود بگذریم، خدا راه درست را به ما نشان می‌دهد و به پیروزی واقعی می رسیم.