به گزارش اکونا پرس،

هاشم امینی در مراسم تجلیل از کارکنان کنترل کیفی آزمایشگاه های آب که موفق به دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ISO/IEC17025:2017 در سال 1400 شده اند، گفت: کارکنان مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب باید ضمن آشنایی با علم روز دنیا و بهره مندی از تجهیزات و فناوری های نوین، زمینه نظارت دقیق بر فرایند کنترل کیفی آب و پساب تولیدی و همچنین ارتقاء خدمات رسانی به مردم را بیش از پیش فراهم نمایند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر آزمایشگاه های آبفا در استان اصفهان با بهره مندی از بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و کارآمد، کیفیت خدمات را در سطح استان ارتقاء داده اند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه کنترل کیفی خدمات آبفا به صورت مستمر و پایدار ادامه دارد تصریح کرد: آب شرب پس از تایید مراجع ذیصلاح و با نظارت دقیق و مستمر نهادهای مسئول در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می گیرد و سلامت آن از نظر کیفی مورد تایید است.

امینی تامین آب شرب با کیفیت مطابق با استانداردهای تعریف شده را ضروری دانست و اظهار داشت: آب شرب، استراتژیک ترین و حیاتی ترین کالایی است که مردم به آن نیاز دارند و متقاضی همیشگی آن هستند و به همین دلیل، بهبود کیفیت آن دغدغه اصلی فعالان صنعت آبفا به شمار می آید.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی افزود: از کارکنان انتظار می رود با انجام تحقیق و پژوهش های کاربردی، راه های دسترسی آسان و بهتر مردم به خدمات صنعت آبفا را هموار تر نمایند تا رضایت مشترکین که اولویت اصلی فعالیت این صنعت به شمار می رود همچنان پابرجا باقی بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب خاطرنشان کرد: باید همچنان نظارت دقیق و مستمری بر فرایند کیفی پساب تولیدی وجود داشته باشد تا بتوان از آن در صنعت و یا پرورش گیاهان غیرمثمر استفاده کرد.

شایان ذکر است، آزمایشگاه مرکزی آبفای استان اصفهان و آزمایشگاه های آب ادارات آبفای سمیرم، تیران و کرون، نجف آباد و شهرضا موفق به دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ISO/IEC17025:2017 در سال 1400 شدند. این گواهی نامه پس از انطباق مداوم با الزامات استاندارد ISO/IEC17025:2017 و اخذ تاییدیه در ممیزی های مراقبتی سالانه، به این آزمایشگاه ها اعطا شد.

اصفهان- محسن راعی