به گزارش اکونا پرس،

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت ایام شهادت سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی پیوستن اعضا جدید شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به این جلسه را تبریک گفت و افزود: به  نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه نیز خوشامد گفته و امیدوارم این جمع منجر به اخذ تصمیمات مدبرانه ای در فضای اقتصادی استان و کشور شود.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و دبیر شورا نیز از زحمات ارزنده محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان تقدیر کرد و ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان و آرزوی توفیق روزافزون وی در مسئولیت جدید، گفت: توفیق شورای گفت‌و‌گوی استان در دو سال گذشته، مرهون حضورموثر نمایندگان دستگاه قضا در شورای گفت‌و گو علی الخصوص رئیس کل دادگستری و دادستان محترم بوده است و ارتقاء شاخص‌های این شورا موید این همدلی و همراهی است.

وی در ادامه کسب رتبه اول شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در 6 ماهه اول امسال در بین شوراهای سراسرکشور را حاصل روند منظم و کیفی ورود به موضوعات در سطح ملی و استانی و تاثیر جلسات این شورا درحل مشکلات اقتصادی دانست.

دبیر شورای گفت و گوی استان اصفهان همچنین افزود: اقتصاد ایران تحت تاثیر فشار تحریم‌های ظالمانه در کنار مشکلات ناشی ازساختار درونی در حال تجربه شرایط بی بدیلی است که تنها از طریق هماهنگی سه بخش اصلی اقتصاد ایران می‌توان آینده ای روشن را رقم زد.

گلشیرازی تصریح کرد: در کنار رفع تهدیدهای سخت بیرونی، حضور فعالان اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی با ایجاد هماهنگی بین ارکان مختلف حاکمیتی اعم از دولت، دستگاه قضا و بخش خصوصی به عنوان سربازان عرصه اقتصاد میسر است.

وی همچنین گفت: از آنجا که بر اساس گزارشهای پارلمان بخش خصوصی اصفهان، پاندمی کرونا تا دو سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، نیازمند هماهنگی بیشتر بخش خصوصی و دولت برای طی مسیر هستیم. 

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان احتمال تقویت احیای برجام، دسترسی به منابع نفتی، تسهیل فرایندهای تجاری احتمالی، حذف ارز چند نرخی و مشخصا ارز 4200 تومانی، کسری بودجه عملیاتی دولت، تداوم نرخ بالای تورم، احتمال کاهش ارزش پول ملی و عدم اقبال زبدگان جامعه به بازار سرمایه در کنار بحران‌های اقلیمی به ویژه خشکسالی و تاثیرات آن بر بخش کشاورزی را دلیل محکمی برضرورت ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی با فعالان بخش خصوصی دانست.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه بر ضرورت هم افزایی، روحیه بخشی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور علی الخصوص سرداران جنگ اقتصادی تاکید کرد و افزود: با مورد توجه قرار دادن این امر در پرتو توجهات حضرت بقیه الله خدمات خالصانه ای شکل خواهد گرفت که انشالله زمینه ساز تحقق دولت مهدوی خواهد بود.

اصفهان- محسن راعی