به گزارش اکونا پرس،

علیرضا عریضی با بیان اینکه در این طرح شبکه فشار ضعیف سیمی که از پشت بام به صورت خطرناک عبور کرده بود و شبکه داخلی ملک التجار را تغذیه می‌کرد حذف شد افزود: یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۴۰۰کیلو ولت آمپرنصب و در مدار قرار گرفت و اصلاح شبکه با کابل خود نگهدار، همراه تعویض پایه‌های فرسوده و نصب ۲۱ دستگاه چراغ LED و ۹ اصله پایه فشار ضعیف و ۲ اصله پایه فشار متوسط در این طرح اجرا شد.

وی گفت: در بازار‌های ایران یکی از بازار‌هایی که قدمت طولانی دارد بازار قیصریه است که از نظر اقتصادی، فرهنگی وپیشینه تاریخی بسیار مهم است و برق رسانی به این مرکز خرید جدای از ساختار، قالب و چهارچوب‌های آن آیینه تمام نمای فرهنگ ایران است.

مدیر برق منطقه یک شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: پس از بهینه سازی شبکه برق بازار قیصریه از عوامل اجرایی این طرح با حضور معاونت برنامه ریزی و تحقیقات و معاونت مهندسی و نظارت در امور برق یک قدردانی شد.

بازار قیصریه اصفهان از بزرگترین و مجلل‌ترین مراکز خرید و فروش در دوران صفویه به حساب می‌آمد.

این بازار در بافت تاریخی اصفهان که عمدتا به فعالیت فرش فروشان اختصاص دارد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی در استان اصفهان شناخته می‌شود که در سال ۱۰۲۹ هجری قمری در شمال میدان تاریخی امام ساخته شد.

اصفهان- محسن راعی