به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، علی چگینی در جلسه کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: باید اولویت را بر مبنای خرید تولیدات داخلی دارای نشان یورو پنج قرار داد که امیدواریم با افزایش تعداد اتوبوس‌های درون شهری، بخشی از نیازهای شهروندان برطرف شود.

وی افزود: مسئولان شهرداری باید نسبت به قراردادهای منعقد شده پایبند باشند و در انجام امور از افراد صاحب‌نظر و متخصص استفاده کنند تا بتوان قبل از انعقاد قراردادها نقاط ضعف و ریسک‌های احتمالی را پیش‌بینی کرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: در پروژه آفتاب و پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی دیگر بیش از اندازه اتلاف وقت و سرمایه‌سوزی صورت گرفته است و باید طبق زمان‌بندی برنامه عملیاتی اقدام شود، زیرا در غیر این صورت باید تاوان خسارات بیشتر را متحمل شویم.

وی تاکید کرد: سازمان حمل و نقل شهری باید نسبت به تخصیص اعتبار فوری ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و میدل‌باس اقدام کند و با توجه به وضعیت ثبات اقتصادی در شرایط فعلی نباید در خرید آنها تأخیر داشته باشد.

چگینی ادامه داد: فعال‌سازی فراکارت‌ها در سیستم اتوبوسرانی در راستای هوشمندسازی و خدمت شایسته باید در دستور کار قرار گیرد تا از هدررفت سرمایه‌های شهروندان جلوگیری شود.