به گزارش اکونا پرس،

رئیس این منطقه عملیاتی، گفت: بر اساس طراحی اولیه، جهت نگهداری از خطوط لوله ۲۴ اینچ انتقال گاز آغار به دالان، ۲ ایستگاه توپک‌رانی بین ­راهی در کیلومترهای ۳۴ و ۶۶ تعبیه شده بود که با گذشت زمان به منظور ساماندهی خطوط، کاهش نقاط حادثه خیز و ارتقای ایمنی، طرح جمع آوری این دو ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

عبدالمحمدکوه پیما با یادآوری اینکه جمع آوری ایستگاه کیلومتر ۳۴ در تابستان سال ۹۶ انجام شد، افزود: در سال جاری نیز با استفاد از فرصت تعمیرات اساسی با تکیه بر توان نیروها و امکانات داخلی منطقه و با احداث ۲۳۴ متر خط لوله ۲۴ اینچ جدید به عنوان مسیر جایگزین، پروژه جمع آوری ایستگاه توپک‌رانی کیلومتر ۶۶ نیز از مردادماه امسال آغاز شد.

وی، با اشاره به صرفه جویی صورت گرفته در این پروژه، ادامه داد: با جمع آوری این ایستگاه، تعداد قابل توجهی شیرآلات، اتصالات مکانیکی، ادوات ابزار دقیقی و برقی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال جهت استفاده در سایر تاسیسات به دست آمد و همچنین با جمع آوری ایستگاه و حذف یکی از پست های ثابت حراست و ایستگاه مخابراتی مربوطه نیز ماهیانه مبلغ یک میلیارد ریال دیگر صرفه جویی حاصل شد.

کوه پیما، در پایان با اشاره به اینکه در صورت نیاز به توپکرانی از روش های رایج در صنعت نفت استفاده می شود، بر همکاری و تلاش تمامی ادارات منطقه در این عملیات تاکید کرد و گفت: عملیات اجرای این پروژه در شرایط کاملاً ایمن وبدون حادثه با ۳۸۰۰۰ نفر ساعت فعالیت عوامل انسانی و ۳۱۰۰ دستگاه ساعت فعالیت ماشین آلات سنگین، در نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

منطقه عملیاتی آغار و دالان یکی از مناطق مهم عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.