به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، وی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث توسعه شهر، انتظار از شهرداری بالا است افزود: با توجه به اینکه سهم سرمایه گذاری در بودجه ۱۴۰۱ قابل توجه نیست، لذا شهرداری در حوزه سرمایه گذاری باید سیاست ها و تصمیمات خود را به شورا ارسال نماید و توجه اساسی به این حوزه مهم مدیریت شهری شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، گفت: با توجه به مشکلاتی که شهر اراک در بحث بافت های فرسوده دارد، لذا توجه به موضوع اوراق مشارکت در بودجه سال آینده یک فرصت برای شهرداری محسوب می شود که می توان در بحث احیاء بافت های فرسوده از آن بهره برد و انتظار داریم شهرداری طرح خود را در این خصوص، به شورا پیشنهاد دهد.

قریشی، تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی شورای ششم، اجرای طرح ممیزی املاک است که باید عملیاتی شود و یکی از انتظارات جدی شورا از شهرداری این موضوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، توجه به بحث ساختاری و درآمدی سازمان تابعه، استقلال مناطق شهرداری، محله محوری و عدالت محوری در بودجه ۱۴۰۱ از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد، گفت: شورای شهر تلاش دارد که بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اراک به نحوی تصویب شود که به نیازهای مناطق محروم شهری توجه اساسی شود.