به گزارش اکونا پرس،

احمدرضا مصور در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر دو وظیفه اصلی انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری را به عهده دارد که غالب این نظارت‌ها در مصوبات شورا دیده می‌شود.

وی افزود: در دوره‌های اول تا چهارم شورای اسلامی شهر طبق قانون نظارت به صورت کلی تعریف شده بود و در دوره‌های پنجم و ششم نظارت بر شهرداری شکل دیگری به خود گرفت و در قالب یک کمیسیون جداگانه تعریف شد که ترکیب این کمیسیون به نحوی است که از همه کمیسیون‌ها یک نماینده در آن حضور دارد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نحوه فعالیت این کمیسیون افزود: تلاش می‌کنیم تا اجرای مصوبات، متمم و تفریغ بودجه را رصد کرده و پروژه‌های شهری و میزان پیشرفت آن‌ها را تحلیل و بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌هایی که شورا به شهرداری ابلاغ کرده است مانند مصوبه شهرداری الکترونیک نیز در کمیسیون مورد نظارت قرار می‌گیرد، افزود: هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک می‌تواند زیرساخت‌های مورد نیاز شهروندان برای برقراری تعامل با شهرداری را تقویت کند.

مصور افزود: اهداف کلانی که در برنامه جامع اصفهان ۱۴۰۵ مشخص شده است باید تحقق پیدا کند بدین سبب کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات، یکی از گذرگاه‌هایی است که اقدامات را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر از نظر نرم افزاری در کنترل برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی پیشرفت خوبی داشته و سامانه‌های مختلفی را در این موضوع راه اندازه کرده که به وضوح می‌تواند اطلاعات و میزان پیشرفت پروژه‌های شهرداری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی افزود: شورای شهر چند هدف واحد و مهم را در ابتدای کار دوره ششم سرلوحه کار قرار داد مثل تسهیل مراجعه شهروندان و پیگیری روند امور افراد همچنین مبارزه با فساد که این موضوعات را از همان ابتدا اعلام کردیم تا در آینده پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم.

مصور تصریح کرد: به کمک معاونت شهرسازی و دیگر ارگان‌های شهرداری توانستیم منافذ فساد به ویژه در شهرسازی را پیگیری و شناسایی کنیم چون ۹۰ درصد از شکایات مرتبط با معضل و فساد به وجود آمده، در این حوزه است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سو استفاده از صداقت شهروندان، ناآگاهی و پاسخگو نبودن مدیران اجرایی موجب ازدیاد شکایات در حوزه شهرسازی می‌شود لذا شهروندان با راه اندازی شهرداری الکترونیک و با چند کلیک ساده می‌توانند درباره اراضی شهری و کاربری آنها اطلاعات کافی را کسب کنند.

مصور با بیان اینکه همانگونه که مدافع حقوق شهروندان هستیم باید مدافع حقوق نیروی انسانی شهرداری نیز باشیم، گفت: باید حقوق این افراد در چهارچوب کرامت انسانی به خوبی اجرا شود در همین راستا با کمک مدیریت منابع انسانی شهرداری در حال پایش، بررسی و رفع معضلات در این خصوص هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰ درصد در زمینه شهرداری الکترونیک پیشرفت داشته‌ایم اما همچنان در بعضی موارد نواقصی پیداست که باید آن‌ها را رفع کرد تا همه مجموعه شهرداری به معنای واقعی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی دیگر از تعهدات شورای ششم عزم جدی برای مبارزه با مفاسد شهری بوده است و قرار نیست تعداد معدودی از افراد فاسد، اصالت کارمندان و کارکنان حوزه مدیریت شهری و شهرداری را خدشه‌دار کنند.

مصور با اشاره به راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی شورا خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه شهروندان می‌توانند مواردی که به نظر تخلف و نابسامانی است را به شورای اسلامی شهر و بدون واسطه گزارش کنند و این گزارش‌ها به اداره حراست و بازرسی شهرداری منتقل می‌شود که می‌تواند در شفاف‌سازی فعالیت‌ها گام مؤثری باشد.

اصفهان_ راعی