به گزارش اکونا پرس،

محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری نوزدهمین همایش تعالی سازمانی، با اشاره به موفقیت این سازمان در کسب چهارمین تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی نگرش سیستمی و توسعه قابلیت‌های سازمانی را رمز موفقیت فولاد مبارکه در مسیر تعالی سازمانی دانست و اظهار کرد: از بدو تأسیس کارخانه با نگاهی که مدیران دوران ساخت و بهره‌برداری به این بنگاه داشته‌اند، همواره نگرش سیستمی در سازمان به عنوان یک ارزش، پشتیبانی و تقویت شده و اکنون به صورت فرهنگ در سازمان نهادینه شده است.

وی با اشاره به نقش رهبران در ایجاد فرهنگ تعالی به این نکته اشاره کرد که نقش اصلی در تعالی سازمان‌ها بر عهده رهبران آن‌ها می‌باشد و مؤلفه‌هایی همچون آینده‌نگری و الهام‌بخشی از ابعاد اصلی شایستگی رهبران در سازمان‌های متعالی می‌باشد. این رهبران سازمان هستند که از طریق ایجاد دلبستگی در کارکنان، اهداف و استراتژی‌های سازمان را در جهت خلق ارزش برای ذی‌نفعان راهبری و هدایت می‌کنند.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه حفظ سطوح بالای تعالی را از دست‌یابی به آن سخت‌تر دانست و با اشاره به این که ما در فولاد مبارکه از طریق طراحی سیستم‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ مشارکت و حل مسئله، کار تیمی و ایجاد ساختار تحول همواره تلاش کرده‌ایم به حرکت در مسیر رشد و تعالی خللی وارد نشود، حضور در سطوح بالای تعالی سازمانی در ۲۰ سال گذشته را نشان از موفقیت این الگو دانست.

ناظمی هرندی با اشاره به این که در حال حاضر فولاد مبارکه با رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف به گروهی به وسعت ایران تبدیل شده است، ایجاد فرهنگ تعالی و توسعه قابلیت‌های سازمانی در سطح گروه فولاد مبارکه را از سیاست‌های اصلی این سازمان برشمرد و حضور ۱۰ شرکت از گروه فولاد مبارکه در فرآیند ارزیابی سال جاری را ناشی از این مهم دانست.
وی در پایان از کلیه کارکنان سازمان که نقش اصلی در این موفقیت را ایفا کردند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: مسیر تعالی پایان ندارد و امیدواریم بتوانیم به عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری نقش خود را در رشد و توسعه صنعتی کشور به خوبی ایفا کنیم.

اصفهان_محسن راعی