به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی( استان مرکزی)، محمد تیموری روز پنجشنبه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در بازدید از واحد تولیدی هپکو افزود: امید است همه نیازهای کشور از طریق تولیدات داخل تامین شود و باید این مهم مدنظر باشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نخستین نهاد دولتی بود که با وجود شرایط هپکو قرارداد کاری با این واحد تولیدی امضا کرد.

وی تاکید کرد:  این قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه گریدر به مبلغ ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد آن به صورت نقدی پرداخت شد که بدون تردید این قرارداد زمینه‌ساز انعقاد قرادادهای کاری بیشتر با هپکو است.

 تیموری بیان کرد:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به عنوان یکی از مشتریان اصلی هپکو این امید را دارد که این واحد تولیدی به دوران شکوفایی دهه ۸۰ خود بازگردد.

معاون برنامه‌ریزی و عضو هیات عامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: حدود ۱۰ هزار ماشین‌آلات سنگین راهداری در کشور وجود دارد که عمر آنها بالای ۲۰ سال است و بسیاری از آنها نیازمند نوسازی هستند.

تیموری ادامه داد:  نیاز کشور سالانه حداقل ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین است که بخشی از آن را هپکو اراک می‌تواند تامین کن و همچنین این سازمان قادر است با واحد تولیدی هپکو قرارداد ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاهی داشته باشد.