به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه ای در ارزآوری برای کشور دارد و امید است بهره برداری از این طرح ها نقش موثری در افزایش تولید و صادرات پتروشیمی شازند داشته باشد.  

«بابک سعیدی» افزود: یکی از مهمترین ارکان ابلاغی که گروه توسعه ملی و به تبع آن بانک ملی ایران برای شرکت پتروشیمی شازند در سال جاری تدوین کرده بود، انجام مسئولیت های اجتماعی و کمک به مجموعه دولت در حوزه بهداشت و عواقبی که ناشی از ویروس منحوس کرونا بود که پتروشیمی شازند با بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی توانست در حوزه بهداشت مواد اولیه و تولید محصولات پزشکی موفق عمل کند.

وی عنوان کرد : امید است این شرکت، برای سال آتی علاوه بر  سودآوری و صادرات در بعد مسئولیت های اجتماعی نیز همچنان رتبه نخست را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اظهار داشت: صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری برای شرکت پتروشیمی شازند اقدام ارزشمندی است اما این مهم باید در سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

سفیدی گفت: یکی از دستورالعمل های وزارت اقتصاد این است که باید به عنوان سهامدار علاوه بر حمایت از سهام خود، از سهام خرد نیز حمایت کرد تا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری خود آرامش خاطر داشته باشند.  

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی از عوامل باعث ایجاد خلل در بازار سرمایه شدند و تنها مربوط به تحریم ها و کرونا نبود.

در این آیین ۲ مخزن کروی که با مشارکت پتروشیمی شازند و ماشین سازی اراک با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده بودن بهره برداری شدند.

پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره‌برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.