به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی(استان مرکزی)،احمد مرزبان در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۶۱ هزار واحد مسکونی سهم استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن است و از تاریخ ابلاغ طرح جهش تولید توسط وزارت راه و شهرسازی کارگروه تولید مسکن اداره کل راه و شهرسازی جهت شناسایی و احصا زمین ها تلاش خود را انجام داده و تاکنون ۴۹۲ هکتار زمین برای ساخت ۲۹ هزار واحد مسکن در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی شهر اراک برای چهار سال، ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد است که تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۲ واحد آن آغاز شده است که یک هزار و ۳۲۰ واحد آن مربوط به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام و یک هزار واحد خانه سازی سپاه پاسداران و همچنین  هشت هزار و ۱۱۲ واحد توسط شرکت کیسون ساخته می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت:  ۶۰۰ واحد با کارگزاری بنیاد مسکن و ۳۶۰ واحد به صورت مشارکت دولت با بخش خصوصی و ۱۱۰ واحد نیز برای تعاونی کارکنان اداره کل راه  شهرسازی است.

مرزبان عنوان کرد: در شهر ساوه ۱۴ هزار و۲۴۴ واحد سهیمه ۴ سال است که خوشبختانه با زمین هایی که به کیمته امداد حضرت امام و طرح نهضت ملی در نظر گرفته شده بود، حدود ۲ هزار واحد نیز در این شهر در حال ساخت است که این پروژه ها در ۳ زمین مناسب در شهر ساوه برنامه ریزی شده است.

وی افزود:  در شهر ساوه ،زمین به مساحت ۱۲۰ هکتار در محدوده شهری و  نیازمند آماده سازی فوری است که انتظار می رود با دستور وزیر سازمان ملی زمین و مسکن در زمینه آماده سازی زمین تعامل و  همکاری لازم صورت گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد:  سهمیه ابلاغی برای ۴ سال در شهر خمین ۴ساخت چهار هزار و ۳۷۶ واحد است که خوشبختانه طراحی فاز نخست زمین ۸ هکتاری انجام شده و امروز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۴ واحد در خمین در قالب ۲۰ هزار واحد آغاز شده است و ۸۷ هکتار برای الحاق و ۲۳ هکتار برای تغییر کابری پیش بینی شده است.

مرزبان سهمیه ابلاغی  دلیجان را ساخت ۲ هزار و ۶۲۴ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت:  خوشبختانه با طراحی انجام شده  زمین مورد نظر، ۱۵ هکتار از اراضی هاشم آباد با مالکیت دولت به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که ظرفیت ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد در شهر دلیجان آغاز شده است و ۳۷۰ هکتار درخواست الحاق در شهر دلیجان نیز داده شده است.

وی بیان کرد: در محلات ساخت ۲ هزار و ۷۲۴ واحد سهمیه ۴ سال این شهر اعلام شده که عملیات اجرایی ۱۴۰۰ واحد آغاز شد و درخواست اضافه شدن ۲۰ هکتار نیز به محدوده شهر نیز ارائه شده است که ۲۲ هکتار زمین با همکاری دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری به محدوده شهر محلات الحاق شده و اکنون مشکل زمین برای ۲ سال نخست رفع شده و ۲۰ هکتار نیز برای الحاق و تامین  مین در این شهر در نظر گرفته شده است.

مدیر کل و راه شهرسازی  ادامه داد: سهمیه ابلاغی تفرش ۸۰۰ واحد است که تمامی سهمیه این شهرستان با ظرفیت هزار واحد امروز همزمان در سطح استان آغاز شده، همچنین سهیمه آشتیان ۴۴۴ واحد است که ظرفیت برای ساخت ۶۰۰ واحد در نظر گرفته شده که امروز  عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی آغاز شده است.

مرزبان یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۱۲ واحد در اراک  ،یک هزار و ۲۴ واحد در خمین، یک هزار و ۴۰۰ واحد در محلات، یک هزار و ۵۰۰  واحد در دلیجان، ۶۰۰ واحد در آشتیان، ۸۰۰ واحد در تفرش، یک هزار و ۴۰۰ واحد در محلات و  ۶ هزار واحد در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.