به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت فولاد متیل در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با مراکز خدماتی و تبیین اهداف و استراتژی‌های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ایجاد شفافیت در دستور کار شرکت فولاد متیل قرار دارد و اقدام این هلدینگ در پیاده سازی سیستم یکپارچه آرین نیز در همین راستا بوده است. شاید تا ۴ ماه پیش کمترین ثبت اطلاعات را در سامانه آرین داشتیم اما الان فولاد متیل از  خود شرکت آرین جلوتر هستیم و این مطالبه را داریم که خودشان را با متیل هماهنگ کنند.

رضا حیدری همچنان گفت: شرکت فولاد مبارکه دارای نماد زرین تعالی سازمانی است و حق این است که شرکت‌های تابعه و وابسته به فولاد مبارکه هم از این مدل‌ها و سیستم‌ها بهره‌مند بشوند. آسیب شناسی انجام شده در دوره های قبلی نشان می‌دهد خیلی از آسیب‌هایی که شرکت‌های تابعه دچار آن شده اند به واسطه عدم استقرار همین مدل‌ها و سیستم‌ها است. هلدینگ فولاد متیل با جدیت دارد این فعالیت را دنبال می‌کند و اولویت اول ما این است که در هلدینگ متیل و شرکت‌های تابعه این کار را انجام دهیم و از این ظرفیت‌های موجود در فولاد مبارکه استفاده کنیم.

مدیرعامل فولاد متیل گفت: یک سری از فعالیت‌ها برای ما واجب است که باید تحلیل محیطی خوب از استانی که در آن فعالیت می‌کنیم داشته باشیم و و در کنار آن یک بازاریابی موثر انجام دهیم. ما باید ظرفیت‌های استان‌ها را شناسایی و محصولات مورد نیاز برای ۱۴۰۱ را به شرکت فولاد مبارکه ارائه دهیم که این کار در فولاد متیل انجام شده است.

وی با اشاره به پیش بینی کارشناسان در زمینه تداوم رکود در سال آینده، افزود: از آنجا که حاشیه سود محصولات در حال کاهش است، ما باید هزینه‌های مالی عملیات خرید را به هر میزان ممکن کاهش دهیم. این آمادگی و درخواست را داریم که با تعاملی که با همدیگر داریم به سمت مدلهای برویم که هزینه‌ها را کاهش دهد. این مهم می‌تواند با تغییر ماهیت قراردادها یا استفاده از ظرفیت‌های بانکی انجام شود.

مدیرعامل فولاد متیل الزام به تحلیل محیطی برای شرکت‌های تابعه و وابسته و همچنین بازاریابی موثر را گام جدید متیل به سمت فولاد مبارکه قلمداد کرده و از معاون فروش فولاد مبارکه درخواست کرد تا در تخصیص محصولات به شرکت‌ها، به پیشنهاد آنان که حاصل نتایج بازاریابی است، توجه ویژه داشته باشد.

اصفهان_محسن راعی