به گزارش اکونا پرس،

علیرضا برهانی‌پور اظهار کرد: امسال حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری اصفهان روند صعودی داشته است و هر سال شاهد توجه بیشتر مدیریت شهری به این حوزه بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه‌تری به موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها وجود دارد، افزود: افزایش صددرصدی بودجه مشارکتی نسبت به سال ۱۴۰۰ در بودجه سال آینده نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای مدیریت شهری است.

معاون سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در بودجه سال آینده، ۱۵ درصد از کل درآمدهای شهرداری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۱ مورد فراخوان سرمایه‌گذاری و مشارکت داشته‌ایم که در این راستا ۱۱ مورد قرارداد در سال جاری منعقد شده است و امیدواریم با انعقاد چهار یا پنج مورد دیگر، تعداد قراردادهای سرمایه‌گذاری و مشارکت افزایش یابد.

وی با بیان این‌که ارزش ریالی قراردادهای مشارکتی شهرداری در سال جاری بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: از این میزان حدود ۲۲۷ میلیارد تومان آورده شهرداری و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی بوده است که این موضوع نشان می‌دهد که اگر شهرداری، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند، علاوه بر آورده خود می‌تواند نزدیک به شش برابر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داشته باشد.

برهانی‌پور ادامه داد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای مدیریت شهری ارزشمند است زیرا می‌تواند به پیشبرد پروژه‌های شهری کمک کند.

وی با بیان این‌که میانگین سهم شهرداری از عایدات حاصل از مشارکت در سال جاری حدود ۵۰ درصد بوده است، گفت: امیدواریم بسترها و حوزه‌های جدیدی برای مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران در حوزه مدیریت شهری ایجاد شود تا بتوانیم شهر آبادتر و توسعه یافته‌تری برای شهروندان فراهم کنیم.

اصفهان_محسن راعی