به گزارش اکونا پرس،

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: بانوان، مدیران خانه محسوب می شوند و بر این اساس آموزش بانوان در خصوص مصرف صحیح آب در هنگام خانه تکانی می تواند از مصرف بی رویه آب در روزهای پایانی سال جلوگیری کند.

مرضیه استکی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان زیر ساخت های لازم برای حضور  بانوان شاغل در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان را در این وبینار فراهم نمود و بانوان حاضر در این وبینار با راهکارهای مصرف  بهینه آب آشنا شدند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان این که در مبحث خانه تکانی باید به ضرورت شست و شو، راهکارها و ابزارهای مصرف بهینه آب، توجه جدی نمود عنوان کرد:  باید درانجام سنت خانه  تکانی دقت کرد  و ضرورتی ندارد بر حسب عادت اقدام به شستشوی غیرضروری کنیم.

رئیس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان و مدرس وبینار نیز با تاکید بر نقش بانوان در مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی گفت: زن به عنوان مدیر اقتصادی خانواده در نحوه مصرف نقش مهمی به عهده دارد و فرهنگ درست مصرف کردن یک رسالت ملی است.

زهره تشیعی در این وبینار درباره روش‌های کاهش اتلاف آب هنگام خانه‌تکانی توضیح داد و افزود: برای شست وشوهای ضروری برنامه داشته باشید و اقلام هم جنس را در کنار هم بشویید تا میزان آب مصرفی کمتر شود.

وی در ادامه گفت: آبی را که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست می‌توان به مصرف گل‌ها و گیاهان خانگی رساند و این گونه از هدر دادن آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان این که قبل از اقدام به شستن هر چیزی به راهکارها و ابزارهای مورد نیاز آن توجه کنید، اظهار کرد: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن بالکن یا حیاط، کار بسیار غلطی است که گاهی اوقات این گونه موارد هنگام  خانه تکانی‌ها دیده می‌شود.

تشیعی با تاکید بر این که سرویس و تعمیر شیرآلات خراب را در فهرست کارهای خانه تکانی قرار دهید، گفت: با این کار مانع هدررفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب می‌شویم.

این وبینار یک ساعته  ازطریق نرم افزار adobe connect   از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه  جاری برای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی  برگزار شد.

اصفهان_محسن راعی