به گزارش اکونا پرس،

مدیر آبفای اردستان از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات لوله گذاری طرح آبرسانی مجتمع روستایی همبرات خبر داد.

رضا دهقانی با اشاره به این که با اجرای این طرح ۲۸ روستای شهرستان اردستان از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند افزود: این طرح از تیر ماه سال گذشته و با اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به صورت امانی آغاز شده است.
وی با بیان این که طول این پروژه ۲۸ کیلومتر است بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از این خط انتقال اجرا شده و ۱۲ کیلومتر باقی مانده است.
وی با اشاره به این که در این طرح یک حلقه چاه جدید نیز حفر و تجهیز خواهد شد گفت: در حال حاضر آب شرب شهرهای اردستان و زواره از سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می‌شود و ۲ حلقه چاه عمیق در اردستان و ۴ حلقه چاه نیز در شهر زواره برای کمک به تامین آبرسانی پایدار این شهرها در مدار بهره برداری قرار دارند.
دهقانی تصریح کرد: جمعیت شهرستان اردستان ۴۳ هزار نفر است که ۲۸ هزار نفر در شهرها و ۱۵ هزار نفر در روستاها سکونت دارند ضمن این که جمعیت شهرستان اردستان در ایام تعطیل با ورود گردشگران به ۶۰ هزار نفر نیز می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه شهر اردستان، مهاباد و زواره و۱۵۲ روستا تحت پوشش خدمات آبفای اردستان هستند که آب مورد نیاز ساکنان۱۰۷ روستا به صورت پایدار و ۴۵ روستا به صورت سیار تامین می شود.

اصفهان_محسن راعی