به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک درخصوص جزئیات افزایش پیشنهادی نرخ کرایه تاکسی در اراک گفت: نامه پیشنهادی شهرداری در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها که با تأخیر زیاد به شورا ارائه‌شده بود روز شنبه در کمیسیون برنامه‌وبودجه طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق قانون مرجع تعیین قیمت کرایه تاکسی شورای شهر است و البته قیمت‌ها ابتدا توسط واحد کارشناسی مربوطه در شهرداری محاسبه و در قالب پیشنهاد به شورا ارائه می‌گردد.

خسروانی ادامه داد: از ۴۰ خطی که در شهر اراک وجود دارد ۱۱ خط افزایش ۳۰ درصدی و مابقی افزایش ۲۵ درصدی داشته‌اند که میانگین نرخ افزایش کرایه تاکسی در اراک برای امسال حدود ۲۶.۵ درصد پیشنهادشده که نرخ متعادلی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: برای نوبت شب هم از ساعت ۲۲ الی ۶ بامداد افزایش ۲۰ درصدی پیش‌بینی شد، افزایش کرایه تاکسی بیسیم ها و آژانس‌ها نیز با افزایش ٢٢ درصدی در سال جاری در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه سعی کردیم در محاسبه افزایش قیمت کرایه تاکسی هم نرخ تورم و افزایش قیمت لوازم خودرو و هم وضعیت اقتصادی شهروندان را لحاظ کنیم اظهار داشت: انتظار شورا این است که تاکسی‌داران عزیز به این نرخ پایبند باشند و از شهرداری هم خواستیم از ابزارهای نظارتی خود برای کنترل قیمت اعلامی که بعد از تصویب در صحن علنی و تائید توسط کمیته تطبیق فرمانداری، رعایت آن الزامی و قانونی می‌شود استفاده کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه حدود ۲۴۰۰ تاکسی در اراک فعال هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند خاطرنشان کرد: همشهریان هم هرگونه تخلف از این قیمت‌ها را گزاش کنند تا در کمیته انضباطی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری مطرح و رسیدگی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک همچنین گفت: تا زمان طرح موضوع در صحن علنی یک هفته فرصت است و باز هم می‌توان نقطه نظرات کارشناسان، شهروندان و صاحب‌نظران را شنید و در تصمیمات لحاظ کرد.