به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ما اتاق بازرگانی اصفهان سیدرضا مرتضوی در گردهمایی پنج هزار نفری فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهتمام فعالان اقتصادی استان بر انجام مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی صرفاً نسبتی حقوقی با جامعه، مردم و طبیعت نیست، بلکه در مذهب و مکتب ما بسیار فراتر تعریف می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های تعریف مسئولیت اجتماعی در جوامع موحد و غیرموحد افزود: در جامعه موحد مانند جامعه ما مسئولیت اجتماعی متعلق به حضرت حق است، درحالی که در جوامع غربی مسئولیت اجتماعی متعلق به اقتصاد است. در واقع انجام مسئولیت اجتماعی در جامعه ما موجب استکمال نفس و تعالی معنوی می‌شود، چون در جامعه موحد انسان خود را مالک چیزی که در اختیار دارد نمی‌داند بلکه واقف است تنها نوبت بهره بردن اوست و در این نوبت برای دیگران سهم و حق قائل است.
مرتضوی ادامه داد: فعالان اقتصادی از گذشته‌های دور که استان و شهر اصفهان بالنده شده، نگاه ویژه‌ای به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته‌اند که وجود خیریه‌های متعدد در اصفهان که برخی از آنها پیشینه ده‌ها و صدها ساله دارند همچنین وجود قرض‌الحسنه‌های متعدد مبین این امر است. وی تاکید کرد بسیاری از فعالان اقتصادی خیّراستان به‌صورت گمنام به انجام مسئولیت اجتماعی خود می‌پردازند و این ویژگی را نسل به نسل در خانواده خود استمرار بخشیده‌اند.
آینده استان در گرو توسعه گردشگری و فعالیت‌های دانش‌بنیان است
استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری گفت: در سند آمایشی و مطالعات راهبردی استان دو محور اصلی برای پیشرفت، آبادانی و توسعه استان در نظر گرفته شده که شامل توسعه گردشگری و فعالیت‌های دانش‌بنیان است. برای تحقق این امر باید از امروز به بعد، بر حفظ و افزایش بهره‌وری ظرفیت موجود، کمک به رونق تولید و حمایت تمام‌قد از فعالیت‌های اقتصادی موجود تمرکز کنیم و از طرف دیگر باید در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و صنایع های‌تِک و دانش‌های نوین، تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان، صنایع های‌تک و کشاورزی بر مبنای دانش است و ظرفیت عظیم دانشی استان مانند دانشگاه‌های متعدد و معتبر، مراکز نوآوری، شهرک علمی تحقیقاتی، حضور ۱۳ درصد پژوهشگران کشور، پیشینه صنعتی در کنار جوهره کار در استان اصفهان می‌تواند موجب پیشرفت روزافزون آن شود.
مرتضوی از فعالان اقتصادی، صنعتگران، مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد برای رسیدن به این اهداف همبستگی و همگرایی داشته باشند تا جریان تولید ثروت در استان به‌خوبی طی مسیر کند و تأکید کرد باید در این مسیر حرکت مجاهدانه داشته باشیم.
استاندار اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا هر کمکی که از مجموعه استانداری اصفهان بربیاید انجام می‌دهیم و از فعالان اقتصادی استان انتظار داریم سرمایه، اندیشه و جوهره کار خود را به میدان بیاورند.

اصفهان_محسن راعی