به گزارش اکونا پرس،

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه از بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان در چهار مرحله به شرط تامین اعتبار خبر داد.

سعید شمسایی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان افزود: مرحله نخست این عملیات در محدوده جنوب شهر اصفهان انجام شده است و مراحل بعدی پس از تامین اعتبار در مناطق شمال، غرب و شرق این شهر آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سالانه می توان ۱۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان را اصلاح و بازسازی کرد افزود: به طور میانگین برای بازسازی هرکیلومتر از خطوط انتقال و شبکه فرسوده فاضلاب با قطرهای مختلف به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود: در چهار سال گذشته با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد یورو از محل فاینانس خارجی در حدود ۱۰ کیلومتر از خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان در حد فاصل خیابان نظر غربی تا پل غدیر با قطر ۱۲۰۰ میلیمتر اصلاح و بازسازی شد و از ۳۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب نیز به روش CCTV تصویربرداری به عمل آمد.
وی با بیان این‌که شبکه فاضلاب شهر اصفهان در سال ۱۳۴۵ به بهره‌برداری رسیده است گفت: در طول این مدت نزدیک به ۳۹۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در شهر اصفهان اجرا شده که بیش از ۱۰ درصد آن کاملاً فرسوده است و به بازسازی کامل نیاز دارد.
شمسایی افزود: ۷۷ درصد از شبکه فاضلاب شهر اصفهان از جنس بتون است که با توجه به عمر این جنس لوله که ۳۵ تعیین می شود باید هرچه زودتر مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد.

 

اصفهان_محسن راعی