به گزارش اکونا پرس،

مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می دهد.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان که روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده و منجر به نگرانی هم استانی‌های محترم شده است گفت : سلامت آب شرب مورد تایید مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم استان می باشد و مردم به هیچ عنوان نگران سلامت آب شرب نباشند.
فهیمه امیری با تاکید بر سلامت آب شرب مصرفی استان اصفهان گفت: کلرسنجی به صورت روزانه و نمونه برداری میکروبی و شیمیایی به صورت ماهیانه و سالیانه از شبکه آب کلیه شهرها و روستاهای استان توسط مراکز بهداشت در استان انجام می گیرد و مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان مرجع ناظر در سراسر استان اصفهان به صورت شبانه روزی کیفیت، سلامت و بهداشت آب شرب را مورد بررسی و کنترل قرار می دهد.
وی تاکید کرد: آب شرب اصفهان کاملا سالم و بهداشتی می باشد و به محض ورود آب خام به تصفیه خانه آب باباشیخعلی، که جزء بزرگترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه های خاورمیانه می باشد ، بمنظور حذف آلاینده ها ،کلیه فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و گندزدایی بر روی آب خام انجام شده و مورد تصفیه کامل قرار می گیرد.
امیری خاطرنشان کرد: کلیه عوامل میکروبی، شیمیایی و آلاینده ها در بدو ورود از طریق فرآیندهای فیزیکی ، انعقاد و لخته سازی، ته نشینی و گندزدایی از آب حذف می شوند و آب به صورت کاملاً سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود: تصفیه خانه آب باباشیخعلی مجهز به سیستم ازن زنی به عنوان یکی از پیشرفته ترین روش‌ها برای گندزدایی آب شرب است و در انتهای فرآیند تصفیه، برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه آب شرب و جلوگیری از آلودگی ثانویه ، مجددا با کلر گندزدایی می شود.

 

اصفهان_محسن راعی