به گزارش اکونا پرس،
سرپرست آبفای استان اصفهان از ارائه پیشنهاد احداث شیرخانه جدید در شمال شهر اصفهان به شورای اسلامی شهر خبر داد.

ناصر اکبری به بازدید اخیر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و گروهی از متخصصان از آثار فرونشست زمین بر روی ابنیه و منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از اثرات ناشی از پدیده فرونشست دشت برخوار بر تاسیسات و خطوط انتقال آب، پیشنهاد احداث یک باب شیرخانه جدید به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شد.
وی گفت: این پیشنهاد با هدف افزایش ضریب اطمینان و پیشگیری از هدررفت آب ارائه شده است تا بتوان در کمترین زمان ممکن، جریان آب را قطع و به حوادث احتمالی رسیدگی کرد.
سرپرست آبفای استان اصفهان هزینه احداث شیرخانه جدید را بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع وحفاظت از تاسیسات شهری، این شرکت با وجود تنگناهای مالی حاضر است در صورت تامین اعتبارات لازم، شیرخانه جدید را به سرعت احداث کند.
اکبری در عین حال خواستار تسریع در صدور مجوزهای لازم از سوی شهرداری برای آغاز عملیات احداث شیرخانه جدید در منطقه شمال شهر اصفهان شد.
وی همچنین به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: فرونشست زمین تاکنون اثری بر روی خطوط انتقال فاضلاب نداشته است و ریزش های اخیر ناشی از فرسودگی و قدمت ۵۵ ساله این لوله ها به ویژه در مناطق جنوب شهر نظیر خیابان های نظر، میر و آپادانا بوده است.

 

اصفهان_محسن راعی