به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، وی افزود: در حال حاضر ۲۵ ساختمان از نظر سازمان آتش‌نشانی در بحث درمانی، تجاری و مسکونی بسیار ناایمن هستند که نیاز است به جد ورود و اقدامات موثری انجام شود.

مشارکت ضعیف کسبه ایمن‌سازی پاساژ طلا را نیمه‌کاره گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: اکثر مراکز از جمله پاساژ طلا هیئت مدیره نداشتند، جلسات بسیار متعددی با سرشناسان قدیمی این مراکز برگزار و درخواست تشکیل هیئت مدیره شد، با شناسایی نفرات، این هیئت تشکیل و بخشی از کار توسط هیئت مدیره انجام شد اما متأسفانه به سبب مشارکت ضعیف مابقی ساکنین، کار ابطال و نیمه‌کاره باقی ماند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در پاساژ طلا هنوز آسانسور کار گذاشته نشده در صورتی که چاله آسانسور وجود دارد و طبقات باز است بنابراین نیاز است از نظر امنیت، سقوط افراد و مسائل این‌چنینی پوشیده شود.

پاساژ گلستان تاییدیه آتش‌نشانی ندارد/ اخطار ایمنی صادر شده است

آقازیارتی بیان کرد: پاساژ گلستان جزو مواردی است که از سوی ما تأییدیه دریافت نکرده و اخطار هم برای این مرکز صادر شده، متأسفانه ریزش سنگ در زیر سقف قسمتی از کنج ساختمان که به جهت مشکل آب‌رو در پشت سنگ‌ها در نهایت سبب لق شدن سنگ و ریزش سنگ شده بود را شاهد بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های شهرداری، نصب داربست انجام شد تا احصا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت در ساخت پاساژ‌ گلستان بسیار ضعیف بوده است چراکه سنگ کار شده باید اسکوپ می‌شد تا به راحتی آزاد نشود این در حالی است که در خصوص این پاساژ اخطار صادر شد و تأییدیه پاساژ گلستان از طریق سازمان آتش نشانی صادر نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: کار در بازار شرایط خاص خود را دارد و نیاز است در بحث گرمایشی این مکان تفکر اساسی انجام شود، ورود انشعاب گاز به بازار بسیار خطرناک است با توجه به اینکه تا به امروز چندین حادثه انفجار از طریق گاز وجود داشته است.