به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، شهردار اراک افزود: می‌طلبد مجموع تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران و مجموع عوامل اجرایی در مقابله با این بحران در کشور، استان مرکزی و اراک بسیج شوند.وی بیان کرد: یکی از ضروریات توسعه پایدار، مقابله با این بحران است و تلاش برای کاهش تولید زباله است.

شهردار اراک ادامه داد: در کنار کاهش تولید زباله باید به بحث بازیافت زباله نیز که در دنیا مرسوم و مورد توجه است، پرداخته شود.

دکتر کریمی عنوان کرد: طلایی ترین روش بازیافت، موضوع تفکیک از مبدا و جداسازی زباله‌های تر و خشک است.

وی گفت: موفقیت در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با همکاری شهروندان میسر می‌شود و امید است با فرهنگ‌سازی مناسب به این مهم پرداخته شود.

شهردار اراک اضافه کرد: روزانه ۵۵ هزار تن زباله در ایران تولید می‌شود و سرانه تولید زباله در اراک روزانه به ازای هر نفر ۵۵۰ گرم است.

دکتر کریمی عنوان کرد: سرانه تولید زباله در اراک از میانگین کشوری با ۷۶۰ گرم به ازای هر نفر، کمتر است و این نشان دهنده آن است که در بحث کاهش تولید زباله در اراک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۶۰ تا ۲۹۰ تن زباله در شهر اراک تولید و جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: هزینه نظافت شهر اراک و دفن پسماند این شهر نیز در هر روز یکصد میلیارد ریال برآورد می‌شود.

دکتر کریمی عنوان کرد: روزانه ۵۵۰ نفر کارگر خدمات شهری، نظافت شهری را برعهده دارند و روزانه به ازای هر شهروند هشت هزار تومان و سالانه به ازای هر شهروند ۱۰۰ هزار تومان بابت جمع‌آوری پسماند هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: روزانه برای حمل زباله‌های شهر اراک ۴۰ دستگاه کامیون، ۳۵ دستگاه واحد مکانیزه و پنج دستگاه غیرمکانیزه فعال است.