به گزارش اکونا پرس،

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق ضروری است، ادامه داد:کاهش 10درصدی مصرف برق در همه بخش ها به ویژه مصارف خانگی ضروری است.

آیت الله  دری نجف آبادی ادامه داد:  همه بخش ها در مدیریت مصرف برق با شرکت توزیع برق همکاری کنندتا استان مرکزی به عنوان الگو در این زمینه شناخته شود.

وی عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق را  بسیار مهم دانست وافزود: تأمین انرژی برق کمک به رونق توسعه صنایع  و افزایش بهره وری است.

مشارکت همه بخش ها با صنعت برق برای گذر از پیک مصرف ضروری است 

استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت:همه بخش ها به ویژه بخش صنعتی و کشاورزان باید مشارکت حداکثری در طرح های پیک مصرف برق را با شرکت توزیع برق استان داشته باشند تا شرایط پیشرو را با موفقیت سپری کنیم.

فرزاد مخلص الائمه بابیان اینکه مردم همواره با همدلی در مواقع دشوار و سخت به ویژه بیماری کرونا توانستند آن را مهار کنند،قطعا با مشارکت مردمی از پیک مصرف برق نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی  ادامه داد: کلیه ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان 30 درصد در ساعات اداری و 60 درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

مخلص الائمه بیان کرد:با توسعه وتعمیرات نیروگاه هانسبت به سال گذشته ، به میزان 6هزار مگاوات بر تولید برق کشور افزوده شده است.

استاندار مرکزی گفت:وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس وحیاتی آسیب پذیری ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

استمداد شرکت برق از مشترکان برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیزدر این جلسه گفت: تامین برق پایدار با کمک مردم میسر می شود.

“محمود محمودی ” افزود:کنترل مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه داردو تامین برق کشور بسیار حساس و شکننده است لذا مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی ضروری است.

وی بیان کرد: پایداری شبکه برق اولویت  صنعت برق بوده و از تمام ظرفیت‌ها جهت مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک بار استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات باعث صرفه جویی حداقل  17مگاوات درصورت مشارکت همه ادارات در طرح کاهش بار، در مصرف برق استان می شود، گفت: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع وکارخانجات استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق  در ساعت 13 الی 18و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای عبور از پیک تابستان می باشد.

وی تاکید کرد: سامانه های سرمایشی تمامی اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور فهام شده اند نیز در صورت افزایش بار شبکه، از راه دور قطع خواهد شد.

اطلاع رسانی مستمر از طریق صداو سیما و شبکه های اجتماعی ،بکارگیری مولدهای اضطراری،رعایت سقف الگوی مصرف مصوب ،تعطیلی 

 فعالیت مشترکین تجاری از ساعت 13الی 17،همکاری مشترکین کشاورزی و تجاری از مصوبات این جلسه بود.