به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی وی در بدو ورود به استان مرکزی از پروژه انتقال آب چشمه هفتیان به شهر تفرش و ۴۸ روستای این شهرستان بازدید میدانی نمود.

وی سپس در جلسه ای که با حضور رضایی فرماندار شهرستان تفرش ، بیاتی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ، یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و مدیران آب و برق استان و شهرستان به بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای تامین آب مورد نیاز تفرش از چشمه هفتیان در تابستان سال جاری پرداخت .

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه با بیان اینکه رفع مشکل تنش آبی در شهر تفرش جزء پروژه های ویژه وزیر نیرو می باشد اظهار داشت : طرح ابرسانی از هفتیان به تفرش از پروژه های ملی وزارت نیرو می باشد و پیگیری های مناسبی در خصوص تامین اعتبار این پروژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعتبارات پیش بینی شده در راستای تکمیل این پروژه اظهار داشت : ۶۱۰ میلیار ریال از محل بودجه عمومی ، ۶۰۰ میلیارد ریال از ردیف طرح های اضطراری ‌ و ۱۵۰ میلیارد نیز از محل مازاد در سال ۱۴۰۱ برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی بر لزوم همکاری و همدلی همه دستگاه های زیربط از جمله شرکت آب منطقه ای و شرکت توزیع نیروی برق استان برای تامین آب شرب تفرش و رفع مشکل تنش آبی این شهر در تابستان سال جاری تاکید کرد.