به گزارش اکونا پرس،

مجتبی افرند، به جزئیات برگزاری نشستی با مدیر مخابرات منطقه مرکزی پرداخت و اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه به منظور بهره مندی صنایع مستقر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از ظرفیت‌های حوزه هوشمندسازی و  سرویس‌های مخابراتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زیر ساخت‌های ارتباطی فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی کاوه به صورت کامل اجرا شده است، افزود: هوشمندسازی خدمات شهری از مباحث با اهمیت در حوزه مدیریت شهری است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ارائه خدمات مطلوب شهروندی، ارتقای سطح امنیت و مدیریت بحران را به عنوان بخشی از مزایای این طرح عنوان کرد.

وی به نصب دوربین‌های نظارتی و پلاک خوان، نصب تلویزیون شهری، سامانه قبوض و اتاق مانیتوریگ شهر به عنوان اقدامات صورت گرفته در مسیر هوشمندسازی شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه ۱۸ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است.

افرند تصریح کرد: شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به عنوان بزرگترین قطب صنعت کشور با حرکت به سمت یک اقتصاد تولید محور با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار بدون وابستگی به نفت، ارزش افزوده مهمی را برای کشور مهیا کرده است.

مدیر عامل شرکت شهر صنعتی کاوه با اشاره به چشم انداز توسعه محور شرکت شهر صنعتی کاوه گفت: با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در راستای استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری منابع و  ایجاد درآمد پایدار در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اقدامات مهمی در حال شکل گیری است که ادامه این مهم نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، برخورداری از راه آهن اختصاصی، قرارگیری در مرکزیت جغرافیایی ایران، مجاورت با قطب‌های صنعتی و جمعیتی کشور و زیر ساخت‌های مناسب این منطقه ویژه اقتصادی، نقطه شروع تحولی بزرگ در راستای تبدیل شدن آن به بندر خشک شود.