به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، دکتر علیرضا کریمی گفت: عملیات اجرایی بخشی از پروژه دره گردو در "رودکنار" به سرعت و با کیفتی مطلوب در حال انجام است، اما برای اجرای پروژه در بخش‌های دیگر منتظر واگذاری زمین‌های اداره‌کل راه و شهرسازی به شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: در واقع اجرای پروژه دره گردو از سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفته بود، اما به دلیل موانع مختلفی که وجود داشت این پروژه به مرحله اجرا نرسید. با شروع فعالیت مدیریت شهری جدید و دوره ششم شورای اسلامی شهر اراک، رفع موانع این پروژه در اولویت قرار گرفته است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: تنها مانع اصلی که سر راه اجرای پروژه دره‌گردو قرار گرفته است، واگذاری زمین‌های مورد تقاضا از اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به انجام برسد تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و رضایت‌مندی مردم در این زمینه حاصل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمین‌ها برای واگذاری قیمت‌گذاری شده اما هنوز به شهرداری ابلاغ نشده است، اجرای عملیات قبل از واگذاری زمین‌ها امکان‌پذیر نیست، لذا تسریع پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو در گروی پاسخ اداره‌کل راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین‌ها به سازمان شهرداری اراک است، علاوه‌بر آن در زمینه انتقال آب نیازمند همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسانی همچون شرکت توزیع برق و آبفا هستیم و امیدواریم این دستگاه‌ها شهرداری را برای تسریع در پروژه یاری کنند.

دکتر کریمی اظهار کرد: پروژه دره گردو گستردگی بسیاری دارد و به چندین بخش تقسیم می‌شود که گذشته از بخشی که در انتظار واگذاری زمین‌های راه شهرسازی است و با جذب سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد، بخش دیگری از عملیات در رودکنار با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان توسط اکیپ شهرداری در حال اجرا و پیگیری است و برای بخشی از آن نیز در صدد جذب پیمانکار هستیم و روند اجرای پروژه با کیفیت و سرعت مطلوبی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: از آن جا که محدوده پروژه منطقه‌ای بکر و طبیعی است، در اجرای آن توجه ویژه‌ای به پیوست زیست‌محیطی طرح داشته‌ایم و منظر طبیعی دره گردو کاملاً در پروژه حفظ خواهد شد و آسیبی در این خصوص به طبیعت منطقه و منظر آن وارد نخواهد آمد.