به گزارش اکونا پرس،

در این نشست مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب استان اصفهان گفت: کارگروه ارتقاء و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب استان اصفهان با هدف احیای رودخانه زاینده رود تشکیل شده است.

سعید شمسایی افزود: با ارتقاء کیفی پساب تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب استان اصفهان می توان بارگذاری بر رودخانه زاینده رود را کاهش داد که این امر در جاری شدن دائمی آب در بستر زاینده رود موثر است.

وی ارتقاء کیفیت پساپ تولیدی را مستلزم بهره مندی از فناوری های نوین در تاسیسات فاضلاب دانست و اظهار داشت: 55 سال از احداث اولین تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان می گذرد بنابراین ارتقاء برخی از تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب در استان ضروری به نظر می رسد.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر 28 تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان اصفهان در مدار بهره برداری قرار دارد و نیز مطالعه احداث 25 تصفیه خانه فاضلاب دیگر در دستور کار قرار گرفت.

شمسایی به میزان پساپ تولیدی در استان اصفهان اشاره کردو خاطر نشان ساخت: هم اکنون 6 متر مکعب در ثانیه میزان پساب تولیدی در سطح استان اصفهان است و در حال حاضر از 93 شهری که تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند 36 شهر از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

اصفهان_محسن راعی