به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در جلسه روز گذشته قرارگاه امنیت غذایی با موضوع آغاز خرید گندم گفت: ۲۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای خرید این محصول تاکنون از گندمکاران استان خریداری و ذخیره سازی شد. غلامرضا ملکی روز افزود: خرید گندم از کشاورزان استان مرکزی از ابتدای خردادماه در این استان آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۸۰ میلیارد ریال به گندمکاران این استان پرداخت و طلب کشاورزان با پرداخت این منابع مالی تا بیست و دوم خردادماه تسویه شده‌ است. ملکی گفت: ۳۰ مرکز خرید برای خرید گندم مازاد کشاورزان در استان مرکزی پیش بینی شده و خرید این محصول در ۱۱ مرکز آغاز و در حال انجام است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی به جز شهرستان‌های شازند و خنداب آغاز شده و ۱۲۰ نفر از عوامل اجرایی اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان وظیفه خرید گندم از کشاورزان را برعهده دارند. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: ۴۵ هزار تن گندم نیز از ابتدای سال جاری تاکنون برای تامین کمی و کیفی این محصول به استان وارد شده‌ است. ۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.